Forumoverzicht Productinfo 650b Fietske wil amper vooruit

Fietske wil amper vooruit

Het steeds populairder wordende tussen maatje heeft vanaf heden haar eigen forumonderdeel. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 06 dec 2017 18:39
brekson Mountainbiker

Mijn bike: specialized SJ 29-er carbon

Heb even jullie hulp nodig
Ben van een hardtail 29-er met vast vork afgestapt en heb nu een 27.5+ scott gekocht met 2.8 banden
Heb t gevoel dat ik niet vooruit kom, ligt het alleen aan die banden of eerder aan de druk waarmee ik rijd? gem.snelheid lag 2km-u lager
Maxxis kenda banden : opgeblazen tot 1.1 en 1.2 , onderweg de achterband opgepompt tot 1.8 ( achteraf gemeten ) en dat ging al iets beter
Het parcours lag er goed berijdbaar bij, gaat mee spelen gezien ik deze fiets gekocht heb om door de modder te dabben

Misschien andere banden kopen ? Of ineens andere wielen ( 29-er boost of zoiets past er ook in ) en smallere banden er op voor bij beter weer
Maar met andere banden verlies ik weer die grip waar ik de fiets eigenlijk voor kocht

Tja , beetje aan het zoeken naar een oplossing

Bericht wo 06 dec 2017 22:35
Edlisjas Avatar gebruiker
Moderator

Mijn bike: Canyon Exceed cf SLX 9.9 Pro Race, Cannondaleeast of the East" 1 27,5+
Hoeveel weegt je huidige wielset? Sinds ik op mijn 27,5+ bike een set carbonnen wielen heb van ca. 1500 gr vliegt die fiets vooruit. In rij met 3.0 Rocket Ron.

Bericht do 07 dec 2017 00:38
brekson Mountainbiker

Mijn bike: specialized SJ 29-er carbon

weet het niet zo precies, fiets op zich is best aan de lichte kant
Het zijn Syncros X-30S wielen met Maxxis Rekon / 2.80x27.5 / 60TPI Kevlar banden
En die banden blijken op sommige sites goed te scoren
Over die wielen kan ik niet veel vinden

Keer terug naar 650b