Nieuwe kettingen - super ingevet

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Dickie schreef: Heb ooit eens zo'n busje verkocht aan iemand, was jij dat dan Rigolle?
Heb daar sindsdien geen feedback van gehoord.
Yup, was ik... Oesje... :oops:
'k Heb het een paar keer gebruikt vorig seizoen, en waar mijn collega bikers halverwege hun ketting moesten herinoliën kon ik verder. Ik ontvet altijd grondig mijn ketting en dan schiet er nog weinig vet en heb ik de bus enkel gebruikt als ik op voorhand wist dat het modderige omstandigheden zouden zijn. Ondertussen is de bus leeg, en zou dus graag verder willen met dit produkt. Heb je een idee hoeveel zo'n doos kost van 12?
Gebruikersavatar
Frost
Mountainbiker
Berichten: 221
Lid geworden op: do 14 jan 2010 17:56
Rijdt met: Cannondale Flash 29er carbon 3

Bericht door Frost »

Hmz, zie dat vet ook wel goed zitten :-k
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik zie dat ook wel zitten maar ik woon in NL en ga morgenvroeg voor 1.5 week op vakantie.
Apart naar NL verzenden lijkt me te duur maar mogelijk kunnen we dat ook anders oplossen.

Is er ook een druppel variant of alleen maar in spray?

Bvd
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Ik zal maandag eens informeren bij de fabrikant.
Zal prijs dan meedelen.
Bestaat enkel in spuitbus imo.
Moet voor gebruik altijd goed geschud worden, er zit zo'n balletje in zoals bij verfspuitbussen.
Gebruikersavatar
Tom_xt
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: za 30 aug 2008 10:09
Rijdt met: een zwart met witte

Bericht door Tom_xt »

Ik had gehoord dat de kettingen in een oliebad van 100+°C werden gedrenkt en daardoor beter behandeld zijn.
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

Ik dacht dat het vet dat van de fabriek uit aan de ketting hangt enkel een beschermende vetlaag is, en niet de smerende eigenschappen heeft van de smeermiddelen die je kan kopen in de handel. Ik dacht zelfs dat dat in het instructieboekje stond van mijn sram-ketting. Kan ook ergens anders zijn da ik da gelezen had, maar der stond alleszins dat je dat vet er niet direct mocht afdoen maar dat je het na een rit of 2 wanneer het goed ingewerkt is op de ketting mocht verwijderen met ontvetter, en dan een smeermiddel gebruiken zoals bvb morgan blue of zoiets.
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

Ben ook wel geintreseerd in 2 of 3 bussen :-)

Ik hoor het wel :wink:
Jokke84
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: do 08 jan 2009 23:27
Rijdt met: KTM Myroon Prestige

Bericht door Jokke84 »

Ben ook wel geintresseerd in een busje of 2. Ik woon in Sint-Niklaas en werk ik Beveren dus kan het eventueel wel oppikken na het werk.

Let me know!
Gebruikersavatar
iddi
Mountainbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: di 01 jan 2008 15:32
Rijdt met: anti diefstal bike

Bericht door iddi »

KRZA schreef:Ik dacht dat het vet dat van de fabriek uit aan de ketting hangt enkel een beschermende vetlaag is, en niet de smerende eigenschappen heeft van de smeermiddelen die je kan kopen in de handel. Ik dacht zelfs dat dat in het instructieboekje stond van mijn sram-ketting. Kan ook ergens anders zijn da ik da gelezen had, maar der stond alleszins dat je dat vet er niet direct mocht afdoen maar dat je het na een rit of 2 wanneer het goed ingewerkt is op de ketting mocht verwijderen met ontvetter, en dan een smeermiddel gebruiken zoals bvb morgan blue of zoiets.
+1
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Bericht door soapwater »

Ik heb eens iets gelezen over kettingvet? Op te warmen in een blik, ketting erin en dan laten drogen... Zou zowat hetzelfde resultaat hebben als een nieuwe ketting (qua smering) omdat het overal indringt?
Echter nog nooit geprobeerd.
Ik zie net staan dat olijfolie geschikt is. Iemand ervaring mee?
Plaats reactie