Crossmax SL : SKF lager referenties

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Leffen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 20 apr 2003 23:47
Rijdt met: Giant XtC Team

Crossmax SL : SKF lager referenties

Bericht door Leffen »

Ik heb problemen met de lagers in men voorwiel, het zijn geen SKF's en had ze graag vervangen door SKF's.
Weet iemand de juiste SKF lagernummers voor de Crossmax SL wielen. De referenties zijn hier ooit gepost, maar ik vind hierover niets meer terug.

Thx.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ze hebben hier idd eens grote kuis gehouden....ik vind het ook nie terug :roll:

Als je me de afmetingen (binnen/buitenø - breedte) geeft van de lagers zoek ik de nummers wel op in m'n skf-catalogus :drunk:
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

De lagers voor van voren zijn : 61903-2RS of de -2RZ (deze is iets minder vrijvingsgevoelig, maar de 2RS dicht nog iets beter af maar geeft wel een beetje meer weerstand

Nummerkes voor het achterwiel:

Grote lager achteraan: 61903-2RS1
Kleine lager achteraan: 608 2RSH


Info gevonden op de XC bikers hun forum
Gebruikersavatar
Leffen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 20 apr 2003 23:47
Rijdt met: Giant XtC Team

Bericht door Leffen »

Heren bedankt voor de snelle reaktie, vandaag nog langs een SKF verdeler geweest (Meskens-Coosemans te Brussel) en voila de nieuwe voorlagers zitten er al in.

61903-2RS1 : 16,28 euro/stuk , zonder BTW
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Bericht door frog »

De nummers van de lagers zijn juist maar er moet nog C3 bijkomen .dit zijn lagers met een grotere speling en zitten origineel in de XL enSL maar zijn NERGENS in de winkels in stock Dus alleen op bestelling ( kan wel een paar weken duren ) Voel maar eens het verschil tussen C3 en gewone , het wiel met C3 zal veel langer uitlopen na dat men er aan graaid heeft :^o :^o :^o :^o Het nummer moet zijn 61903 1RS-1Z-C3 Dus de rubbern afdichting (1RS )buiten zijde en ijzeren afdichting (1Z) binnenzijde rubber is water vrij? en ijzer is stofvrij #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Bericht door frog »

het is wel gedraaid en niet graaid :colors: :colors: :colors: :colors:
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

voelt ge nu echt da verschil als ge ermee fietst ?
Wat zijn de beste lagers ongeveer die nu op de markt verkrijgbaar zijn, en wat is de prijs daarvan ?
kan iemand de lagernr opzoeken van skf (de beste lagers) voor een mavic crossroc aub ?
grz en merci
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Bericht door frog »

Men moet geen lagers van meer weerstand steken in wielen van topkwaliteit of wordt er alleen voor de look ???????????met sl (xl ) gereden
Gebruikersavatar
Leffen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 20 apr 2003 23:47
Rijdt met: Giant XtC Team

Bericht door Leffen »

frog schreef:De nummers van de lagers zijn juist maar er moet nog C3 bijkomen .dit zijn lagers met een grotere speling en zitten origineel in de XL enSL maar zijn NERGENS in de winkels in stock Dus alleen op bestelling ( kan wel een paar weken duren ) Voel maar eens het verschil tussen C3 en gewone , het wiel met C3 zal veel langer uitlopen na dat men er aan graaid heeft :^o :^o :^o :^o Het nummer moet zijn 61903 1RS-1Z-C3 Dus de rubbern afdichting (1RS )buiten zijde en ijzeren afdichting (1Z) binnenzijde rubber is water vrij? en ijzer is stofvrij #-o #-o #-o
@Frog, inderdaad op de originele lagers stond er C3 op, de ene kant was rubber de andere kant ijzer. Maar het is de ijzeren kant die gefaald heeft bij mij. Op een of andere manier is er toch water binnen in de naaf gedrongen, ik veronderstel via de minieme speling tussen de as en de lagers, dus het water zat aan de zijde met de ijzeren dichting en dat hebben ze niet overleefd. Wachten op de juiste lagers was uitgesloten, wanneer ik een dag of twee niet gereden had, zat mijn wiel gewoon vast, door er aan te draaien kwam het wel terug los maar gezond is toch anders.
Gebruikersavatar
philip
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 11 mei 2002 02:00
Rijdt met: Brabant

Bericht door philip »

kan iemand eens uitleggen hoe ge die lagers er uit krijgt?
Plaats reactie