Crossmax SL : SKF lager referenties
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Crossmax SL : SKF lager referenties
Ik heb problemen met de lagers in men voorwiel, het zijn geen SKF's en had ze graag vervangen door SKF's.
Weet iemand de juiste SKF lagernummers voor de Crossmax SL wielen. De referenties zijn hier ooit gepost, maar ik vind hierover niets meer terug.
Thx.
Weet iemand de juiste SKF lagernummers voor de Crossmax SL wielen. De referenties zijn hier ooit gepost, maar ik vind hierover niets meer terug.
Thx.
- Kurt
- Mountainbiker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
- Rijdt met: Specialized / Trek
- Contacteer:
De lagers voor van voren zijn : 61903-2RS of de -2RZ (deze is iets minder vrijvingsgevoelig, maar de 2RS dicht nog iets beter af maar geeft wel een beetje meer weerstand
Nummerkes voor het achterwiel:
Grote lager achteraan: 61903-2RS1
Kleine lager achteraan: 608 2RSH
Info gevonden op de XC bikers hun forum
Nummerkes voor het achterwiel:
Grote lager achteraan: 61903-2RS1
Kleine lager achteraan: 608 2RSH
Info gevonden op de XC bikers hun forum
De nummers van de lagers zijn juist maar er moet nog C3 bijkomen .dit zijn lagers met een grotere speling en zitten origineel in de XL enSL maar zijn NERGENS in de winkels in stock Dus alleen op bestelling ( kan wel een paar weken duren ) Voel maar eens het verschil tussen C3 en gewone , het wiel met C3 zal veel langer uitlopen na dat men er aan graaid heeft Het nummer moet zijn 61903 1RS-1Z-C3 Dus de rubbern afdichting (1RS )buiten zijde en ijzeren afdichting (1Z) binnenzijde rubber is water vrij? en ijzer is stofvrij
@Frog, inderdaad op de originele lagers stond er C3 op, de ene kant was rubber de andere kant ijzer. Maar het is de ijzeren kant die gefaald heeft bij mij. Op een of andere manier is er toch water binnen in de naaf gedrongen, ik veronderstel via de minieme speling tussen de as en de lagers, dus het water zat aan de zijde met de ijzeren dichting en dat hebben ze niet overleefd. Wachten op de juiste lagers was uitgesloten, wanneer ik een dag of twee niet gereden had, zat mijn wiel gewoon vast, door er aan te draaien kwam het wel terug los maar gezond is toch anders.frog schreef:De nummers van de lagers zijn juist maar er moet nog C3 bijkomen .dit zijn lagers met een grotere speling en zitten origineel in de XL enSL maar zijn NERGENS in de winkels in stock Dus alleen op bestelling ( kan wel een paar weken duren ) Voel maar eens het verschil tussen C3 en gewone , het wiel met C3 zal veel langer uitlopen na dat men er aan graaid heeft Het nummer moet zijn 61903 1RS-1Z-C3 Dus de rubbern afdichting (1RS )buiten zijde en ijzeren afdichting (1Z) binnenzijde rubber is water vrij? en ijzer is stofvrij