hayes hfx-9 probleem.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
J!nX
Mountainbiker
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

hayes hfx-9 probleem.

Bericht door J!nX »

Kameraad van mij heeft problemen met zn achterrem (hfx-9), is nu voor 3e keer ineens zonder rem gevallen (lucht op leiding), heeft hem al 2 keer bij dealer binnen gedaan, daar ontluchten ze leiding en alles bolt weer (voor even). op de leiding is nergens geen olie te zien (als er lucht inkomt, moet er normaal toch ook ergens olie uitlopen). iemand een idee waar zo een lek zou kunnen zitten of hoe da op te sporen is?
1Sdt Demaeght
Mountainbiker
Rijdt met: Corratec

Bericht door 1Sdt Demaeght »

Misschien een dichting aan de piston? Es uithalen, invetten en terug monteren kan al veel helpen.
Hubertje
Mountainbiker
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

heb je dat vijsje in de hendel al eens weer ingedraaid?
Ik dacht verder dat over de HFX9 al heel veel met de zoekfunctie te vinden viel..
G-m@n.
Mountainbiker
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

Hubertje schreef:heb je dat vijsje in de hendel al eens weer ingedraaid?
Ik dacht verder dat over de HFX9 al heel veel met de zoekfunctie te vinden viel..
idd, er staat redelijk wat op, maar nix als ontluchten niet helpt :wink:
bp001
Mountainbiker
Rijdt met: specialized epic expert

hayes remmen

Bericht door bp001 »

als hij de remhendel tot tegen zijn stuur kan trekken, dan ligt het aan het kleine vijsje in de remhendel,
Krijgt men bij het remmen een sponsachtig gevoel en weinig of geen remkracht, dan zit er lucht in.
Heb het bij mij ook gehad, olie kwam eruit langs het kleine pistonnetke dat de remblokken beweegt, bijgevolg remblokjes ook voor weg te gooien, haal ze er misschien is uit en bekijk ze eens, of hij ook langs de binnenkant van de remklauwolie verliest.
G-m@n.
Mountainbiker
Contacteer:

Re: hayes remmen

Bericht door G-m@n. »

bp001 schreef:als hij de remhendel tot tegen zijn stuur kan trekken, dan ligt het aan het kleine vijsje in de remhendel,
Krijgt men bij het remmen een sponsachtig gevoel en weinig of geen remkracht, dan zit er lucht in.
Heb het bij mij ook gehad, olie kwam eruit langs het kleine pistonnetke dat de remblokken beweegt, bijgevolg remblokjes ook voor weg te gooien, haal ze er misschien is uit en bekijk ze eens, of hij ook langs de binnenkant van de remklauwolie verliest.
is dat een inbusje?
bp001
Mountainbiker
Rijdt met: specialized epic expert

hayes

Bericht door bp001 »

in de remhendel is een heel klein inbusje weet de maat nu niet van buiten, maar als je daar aan draait komt de remhendel verder van je stuur zodat je hem er niet tegen kan trekken
G-m@n.
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

alvast bedankt, ga ik morgen proberen :wink:
Alexand3r
Mountainbiker
Rijdt met: Cannondale Chase, Rize 4, F3

Re: hayes

Bericht door Alexand3r »

bp001 schreef:in de remhendel is een heel klein inbusje weet de maat nu niet van buiten, maar als je daar aan draait komt de remhendel verder van je stuur zodat je hem er niet tegen kan trekken
Gelijk hij al vermelde zou het daar aan kunnen liggen. Om te vermijden dat dit nog zou kunnen voor vallen doe je best aan die inbus wat loctite met een lage sterkte dit voor komt het op nieuw lostrillen en wanner het nodig is kan je hem altijd terug los draaien met een inbus.
Hubertje
Mountainbiker
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Dat is ook het vijsje dat ik bedoelde. Nagellak ipv loctite kan de klus ook klaren ;)
Plaats reactie