Cannondale headshok

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
boem
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 10:11
Rijdt met: boe

Cannondale headshok

Bericht door boem »

Waarom raad iedereen een veringpompje aan voor een verende vork op te pompen? #-o
Lukt dit dan niet met een gewoon pompje of met compressor, waar ik ook kan zien hoeveel psi ik erin pomp? Of beschadig ik daarmee m'n headshok?

mvg
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Omdat een compressor niet precies genoeg is, en waarschijnlijk niet genoeg druk kan maken. (ik heb hier een compressor met 200l vat, en met wat pushen kom ik slechts aan 9-9.5 bar, en dat is te weinig om precies te kunnen werken)

Oja, een pompje hoeft niet veel te kosten, en is veel handiger dan een compressor. (banden blaas je toch ook niet met je compressor? of wel?)
Gebruikersavatar
boem
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 10:11
Rijdt met: boe

Bericht door boem »

Oja, een pompje hoeft niet veel te kosten, en is veel handiger dan een compressor. (banden blaas je toch ook niet met je compressor? of wel?)

M'n banden blaas ik toch met compressor ( gaat tot 12 bar, maar kga maar tot 7 bar voor koersbanden dan) Maar is niet zo echt heel precies.

Kga me zo'n pompje aanschaffen, zo 2 in 1 (zowel voor banden en veringen op te pompen)
Lijkt me toch handiger!
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Je hebt echt wel een veerpompje nodig voor een headshok. Anders krijg je nooit genoeg druk in de demper.

Ik geloof zelf niet dat een combinatie pompje werkt. Vermoed dat je je zot pompt om daar een band mee op te pompen.

Marc
Gast

Re: Cannondale headshok

Bericht door Gast »

Kimmie schreef:Waarom raad iedereen een veringpompje aan voor een verende vork op te pompen? #-o
Lukt dit dan niet met een gewoon pompje of met compressor, waar ik ook kan zien hoeveel psi ik erin pomp? Of beschadig ik daarmee m'n headshok?

mvg
met een compressor blaas je elke vork naar de kloten
niet doen!!
dit omdat je ineens te veel druk in een kleine luchtkamer zou blazen
je moet een speciale demper/vork pomp kopen
bv BBB,fox,enzo....
Gebruikersavatar
zweetboebel
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 10 sep 2005 16:04
Rijdt met: Cannondale F900SL

Bericht door zweetboebel »

jammer genoeg moet ik vaststellen dat ik op abnormale manier telkens druk verlies op mijn vering, en dit sinds de lagers vervangen zijn... een remedie?
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

zweetboebel schreef:jammer genoeg moet ik vaststellen dat ik op abnormale manier telkens druk verlies op mijn vering, en dit sinds de lagers vervangen zijn... een remedie?
Binnenbrengen en afdichtingen laten vervangen. (kost normaal niet zoveel)

Als je hem bij een echte cannondale dealer binnenbrengt kan je een reserve vork vragen. (gratis)
Gast

Bericht door Gast »

blijkbaar heeft hij een slechte dealer die zijn probleem niet goed oplost
en neen wij zijn niet gesponsord door cannondale (gewoon goed onderhoud en deftige dealer doet wonderen)
ps finux ga eens kijken hoeveel problemen er zijn met de sid vorken of met de skareb vorken (% vergeleken met headshock)
Gebruikersavatar
finux
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 20:58
Rijdt met: Cube LTD Team
Contacteer:

Bericht door finux »

@zweetboebel

Ik ga iets anders zeggen, ik heb deze problemen identiek met een nieuwe fiets welliswaar geene F900sl maar een F400.
Heb nu reeds al verschillende mensen aangesproken op TT's en dergelijke en twee op de drie Cannondalers hebben deze problemen al eens gehad of hebben deze nog...
Er is een probleem met de toegeleverde dichtingen voor de headshok veringen...
Heb er nu op +/-4 maand(waarvan 400km gereden) drie nieuwe headshocks gekregen, en allemaal hetzelfde probleem....drukverlies.
Ze hebben mij zelf een nieuwe super fatty ultra dlr fork i.p.v. een super fatty ultra dl fork gezet....zelfde probleem ?
Nu mijn derde vork houdt het al 100 km vol...dus er is hoop ...maar durf met deze fiets niet verder dan in mijn onmiddellijke omgeving te blijven zenne ! #-o
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Ik heb inmiddels 2 headshocks gehad(eigenlijk 3) en ik heb nooit problemen met luchtverlies gehad. Net als mijn 2 lefty´s.

Als dit zich voordoet, ga dan ook naar een echt goede cannondale dealer, die de headshock ZELF kan repareren en niet naar cannondale hoeft te sturen. Deze weet wat hij/zij aan het probleem moet doen, waardoor het probleem ook werkelijk opgelost wordt.

Finux, iedereen probeert je te helpen en waarschijnlijk is jouw headshock/LBS op een maandag morgen wakker geworden. Dan scheer niet heel cannondal over een kam.

Dit doe ik ook niet met mijn Fox demper, hier heb ik meer problemen mee gehad, dan jij met jou headshock en door naar een goede LBS te gaan is het problem opgelost. Moet ik Fox dan afschilderen als een boutmerk?
Plaats reactie