Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Free_ltd »

spaghetti_2 schreef:Op superstarcomponents vind je ook een hele reeks balhoofden, alsook setjes losse lagers van deftige kwaliteit.

Ziet er idd goed uit, maar ik zou eerst moeten weten welk type dan :lol:
Ik ga op safe spelen en gewon ergens bij een LBS binnen wippen. Zijn ze wel wat duurder en mss minder keuze, maar dan ben ik 100% zeker. :lol:
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Serge R »

Handige tool
https://www.canecreek.com/headset-fit-finder" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Free_ltd »

Serge R schreef:Handige tool
https://www.canecreek.com/headset-fit-finder" onclick="window.open(this.href);return false;
Was ik ook al tegen gekomen, maar jaartal staat er al niet tussen.
En daarnaast moet ge nog alles opmeten en krijgt ge het niet zomaar gegeven. En moet toegeven dat ik nog steeds geen schuifmaat heb :lol: Ga ik eens aan de sint moeten vragen, want gemerkt dat dit onmisbaar is als ge zelf vanalles wilt doen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Free_ltd »

Deze avond na het werk even bij de LBS een paar straten verder geweest en had per chance de goeie liggen. Moet ook wel als Scott dealer :lol: Altijd wat bang van zijn prijzen, maar €39 is niet teveel voor een complete zet met crownplate en alles. Dan nog derailleurwieltjes erbij en was weer gesteld.

Daarnet erop gezet, maar was toch niet simpel. De onderste kreeg ik er zelfs met de rubberen hamer volledig in getikt. De bovenste was een ander verhaal. Normaal zou ik persen, maar daar zit een lipje aan zodat het stuur niet volledig rond kan en daar is die pers niet op gemaakt. Dus met lichtjes kloppen de cups er toch in gekregen.

De originele waren vaste cups met lagers, maar de nieuwe zijn cups met losse lagers. Dus de volgende keer hoef ik enkel en alleen maar de lagers te kopen.

Alles in mekaar gezet en had ineens meer speling op mijn stuur ](*,) ](*,) Maar toen tot de conclusie gekomen dat de opbouw wat anders was, waardoor de stuurbuis een mm hoger kwam dan mijn stuurpen en het geheel niet vast stond :-" Gelukkig had ik nog wat ringen liggen.

Nu hebben we dat ook alweer gedaan. Enige dat me nu nog rest zijn wielassen, pedaalassen en dempers servicen :lol:
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Serge R »

Free_ltd schreef: Enige dat me nu nog rest zijn wielassen, pedaalassen en dempers servicen :lol:
Dat gaat hier een never ending story worden. :wink:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Free_ltd »

Serge R schreef:
Free_ltd schreef: Enige dat me nu nog rest zijn wielassen, pedaalassen en dempers servicen :lol:
Dat gaat hier een never ending story worden. :wink:
Da zal allemaal makkelijker zijn vermoed ik. Dus vrees niet ;-)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door triumph_st »

Serge R schreef:De beunhaas

" onclick="window.open(this.href);return false;

De professionele

" onclick="window.open(this.href);return false;
Om dat werkje te doen heb je die dure tool van Park Tool niet nodig maar kan het ook met https://www.bike-discount.de/fr/acheter ... 9wEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Semi-geïntegreerde balhoofdlagers

Bericht door Free_ltd »

Die tool op BD lijkt me ook niet erg goedkoop. Met de schroevendraaier en hamer was dat toch goedkoper. Echter niet ideaal :lol:
Maar zal toch wel nodig zijn op langere termijn, want die plaat wordt ook best telkens mee vervangen.
Plaats reactie