Schijfrem adapter

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
WouterC
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 jan 2016 14:39

Schijfrem adapter

Bericht door WouterC »

Hallo,

Ik heb recent nieuwe schijfremmen gekocht voor mijn mtb.
De positie van de remmen t.o.v. de schijven komt niet 100% overeen met degene die er vroeger op zaten. Ik vermoed dat ik dus nieuwe adapters moet bij kopen.

Het gaat om Shimano SLX remmen (recentste model) en om een Cannondale F29 van 2012 https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q= ... 3108520150.

Hoe kan ik weten welke adapters ik hiervoor moet kopen? Dit zowel voor de voorrem als de acherrem.

Bedankt alvast!
Wouter
Gebruikersavatar
Dia-biker
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 02 jun 2013 07:42
Rijdt met: '17 Epic HT, '15 Epic FSR

Re: Schijfrem adapter

Bericht door Dia-biker »

Adapters zijn enkel nodig als je naar kleinere of grotere schijven overstapt.
Als de nieuwe schijven dezelfde diameter hebben als de originele remschijven dus geen adapters nodig,
mogelijks misschien enkel de pistons van de remklauwen wat induwen, gezien de nieuwe schijven allicht toch een fractie dikker zijn dan de oude/gebruikte schijven...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Schijfrem adapter

Bericht door spaghetti_2 »

Het is maar een ideetje: heb je de huidige adapters correct gemonteerd? Niet ondersteboven of in de verkeerde richting?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Schijfrem adapter

Bericht door De Wreter »

Wat is "komt niet 100% overeen". 99% ?

Toen ik mijn shimano remklauwen verwisselde voor Magura remklauwen zat mijn Shimano schijf ook niet 100% hetzelfde tov de remklauw als ervoor. Maar het remt wel.
Plaats reactie