Tubeless Advanced vraagje

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
muro
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 jul 2017 21:42

Tubeless Advanced vraagje

Bericht door muro »

Wie heeft er ervaring met volgende. Ik heb tubeless Schwalbe RR voor en achter. Een dag of 2 na mijn rit is mijn voorband weer lek. De achterband blijft opgeblazen en heb ik geen problemen mee. Dit is al 5 keer gebeurd ondertussen.

Ik vermoed er heel klein beetje lucht ontsnapt via spaken omdat de spaakholtes van mijn bontrager tubeless ready velgen in de kromming zitten. Ik zou dus eens opnieuw mijn velg afplakken met tape, maar wat met de band? Ik vermoed dat er nu veel melk gestold is aan de naden omdat wanneer de druk te laag komt de naad lost en melk begint te verliezen.

Mijn vragen

1. Wat zijn jullie ervaringen?
2. Is het aangeraden om je tubeless band enkele keren van de velg te doen? Levert dat beschadiging?
3. Moet ik de gedroogde melk zoveel mogelijk kuisen van de binnenkant? Met welk product?
4. Welke tape gebruiken jullie?
5. Andere tips?

Tijdens het rijden ondervind ik geen problemen.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubeless Advanced vraagje

Bericht door Wacky-S »

Mijn antwoorden :-D
  1. Meestal ligt het probleem bij het ventiel dat niet goed afsluit, eens demonteren, goed zuiver maken en terug zetten. Wat je ook kan doen is gewoon een bak met water vullen en daar je wiel rechtstaand in onderdompelen tot je velg volledig onder water zit. Dan even wachten en kijken waar je bubbeltjes ziet. Een vijver werkt ook :wink:
  2. Mag geen probleem zijn, zoveel mogelijk proberen te werken zonder lepeltjes, anders de plastieken nemen en voorzichtig op en afleggen.
  3. Vroeger maakte ik de band iedere keer ook terug perfect proper, nu niet meer. Gewoon band er langs 1 kant af, nog aanwezige melk eruit zuigen met een spuit en dan de volledige band van de velg. Nadien gewoon terug opleggen, oude melk erin en aanvullen met nieuwe. Heb de indruk dat het met de oude overgebleven latex resten aan de rand beter afsluit dan zonder :-k Zuiver maken deed ik gewoon met water en een vezeldoek.
  4. Velglint dat erbij zat (Specialized) :-D Hoor toch geen slechte dingen van Yellow Tape...
  5. Velgrand eens goed controleren op eventuele deukjes of oneffenheden.
muro
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 jul 2017 21:42

Re: Tubeless Advanced vraagje

Bericht door muro »

Thx, ik heb het ventiel nog wat harder aangespannen en nog eens 30 ml sealant toegevoegd. Nu 2 dagen later en geen lek, maar ik zie wel of het daarmee opgelost is. Zoniet ga ik nog eens aan de slag met jouw tips. Thx voor de info
Plaats reactie