staande achtervork gebroken carbon frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Wacky-S »

Inderdaad, als de verzekering alles dekt zeker voor een nieuw frame gaan, maar in veel gevallen volstaat het bedrag dat je terugkrijgt niet voor een nieuw frame...
Daarom dat je de afweging moet maken.
Ik heb voor een redelijk gat met barst in de onderbuis een 4 jaar geleden voor de carbon reparatie 200 euro en het herlakken 175 euro betaald.
extrmebiker
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 jun 2017 22:41

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door extrmebiker »

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar in mijn geval was het de liggende achtervork en het kwam door een valpartij die ik aan mezelf te danken had :-) maar heb mijn frame toen binnen gedaan voor te laten herstellen en je ziet er niets meer van. Rij er nog altijd mee en zie of voel nog altijd geen verschil. De kosten vielen ook goed mee, 175 euro herstelt en terug gelakt. Dus indien je geen nieuwe kader krijgt dan is herstelling naar mijn mening een goede optie.
marieke_d
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 23:42

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door marieke_d »

Ja vrienden hebben me ook al aangeraden om het via de verzekering te doen maar het gaat hier over een oude kader van cannondale en ben er een beetje aan gehecht dus had hem liever laten repareren. Klinkt misschien wat stom maar zou het spijtig vinden als ik deze moet weggooien. Dus ga ik deze week eens op zoek naar een goede carbon hersteller. Lees overal zowel positieve als negatieve ervaringen.
Een vraagje voor extrme biker, waar heb jij jou fiets binnen gedaan?
extrmebiker
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 jun 2017 22:41

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door extrmebiker »

@marieke
Heb mijne binnen gebracht bij carbonfix. Ligt in houthalen(limburg) dus weet niet of dit heel ver is voor je. Kijk maar eens op zijn site, daar staat alle info op. http://www.carbonfix.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door vtteddy »

Als het een cannondale is hebt je toch levenslange garantie . Heb mijn achterdriehoek van mijne scalpel gebroken en ze hebben mij een nieuwe opgestuurd bij Baik die die daar ook nog eens gratis hebben gemonteerd.
marieke_d
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 23:42

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door marieke_d »

Ja dat heb ik ook al opgezocht maar heb de kader al een tijdje en heb deze in het begin niet laten registreren dus geen levenslange garantie. Niet dat dit veel zou uitmaken omdat de schade niet te wijten is aan een mechanisch defect door een fout van cannondale maar door een fout van iemand anders(de persoon die tegen mij is gereden) toch al bedankt allemaal voor de vele reacties. Heb alles goed overwogen en goed opgezocht dus denk dat ik hem ga laten herstellen. Kzal jullie op de hoogte houden of dit de moeite is :wink:
Groetjes allemaal.
marieke_d
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 23:42

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door marieke_d »

Hoi allemaal. Ik ben terug voor de update.
Heb mijn fiets nu al 2 weken terug en ben zeer blij dat ik hem heb laten herstellen.
De schade is niet meer zichtbaar en aan het rijgedrag voel ik ook niets dus voor mij is alles terug ok.
De prijs was ook zeer schappelijk dus de andere partij was ook tevreden :-)
Aan iedereen bedankt voor de tips x
Trikked
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 nov 2013 20:20
Rijdt met: Thompson X980 29'

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Trikked »

marieke_d schreef:Hoi allemaal. Ik ben terug voor de update.
Heb mijn fiets nu al 2 weken terug en ben zeer blij dat ik hem heb laten herstellen.
De schade is niet meer zichtbaar en aan het rijgedrag voel ik ook niets dus voor mij is alles terug ok.
De prijs was ook zeer schappelijk dus de andere partij was ook tevreden :-)
Aan iedereen bedankt voor de tips x
Hallo, je hebt een PB
trikke
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Flip FSR »

Moesten er nog mensen zijn met zulke problemen, dan informeer eens bij http://www.carbonreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Is blijkbaar een gekende in de carbonwereld, doet ook reparaties van carbon wielen en frames voor bekende belgische teams.
MDrider
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jan 2018 13:14
Rijdt met: Scott Scale 930

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door MDrider »

Yep, Edwin v Vugt van Carbonreparatie.nl is een zeer kundig carbonhersteller met veel contacten in de professionele wielerwereld.
Veel teams komen bij hem voor expertise, heeft ook de voorvork van de GranFondo van Greg v Avermaet gemaakt om in Parijs Roubaix met bredere bandjes te kunnen koersen en die hij won afgelopen jaar!
Plaats reactie