remmen vervangen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
wesleyt
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 20:15

remmen vervangen

Bericht door wesleyt »

Op mijn mtb ligt shimano schijf sm-rt53m en klauw br-m445 voor en achter.
Mijn blokjes zijn aan vervanging toe en schijven ook stilaan(zijn nog de originele en mtb is +-5 jaar oud).
Waar kan ik best bestellen en zou ik bij dezelfde schijven/blokjes blijven of zou ik gaan voor andere?
Gebruik hem vooral als daily op verhard, soms onverhard maar geen modder toestanden, wel regen en sneeuw...
Alvast bedankt
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: remmen vervangen

Bericht door Free_ltd »

Verkopen ze in elke winkel of online winkel. Voor gewoon op de baan hebt ge al setjes van €5/set. De fietswinkels zijn meestal duurder omdat deze vooral de duurdere blokjes verkopen.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: remmen vervangen

Bericht door aresius »

Als het goedkoop mag zijn kan ik discobrakes aanraden.
Zowat alle remblokken te vinden aan redelijk democratische prijzen, geen originele.

Wat versleten schijven betreft heb ik ooit van Hope het volgende advies gekregen:
The discs start at 1.8mm thick and you can go down to 1.2mm – 1.3mm.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: remmen vervangen

Bericht door _anonymus_ »

Misschien toch ook eens nameten: mijn schijven zitten er intussen 10.000 km op, geen idee hoe snel zo'n schijf slijt eigenlijk.

Voor remblokken shop ik bij Discobrakes of Superstar Components. Denk dat deze ook allebei remschijven verkopen ook.
Plaats reactie