Probleem bij verleggen Scott Genius 720 - 2014

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Frederik14
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 jul 2017 11:40

Probleem bij verleggen Scott Genius 720 - 2014

Bericht door Frederik14 »

Ik heb alles zelf vernieuwd aan mijn mtb en zelf bij de fietsenmaker binnengestoken om af te stellen maar ik krijg hem niet goed afgesteld.. http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... -720,13494
30euro betaald bij de fietsenmaker voor af te stellen maar beter dan dit kreeg em niet.. :-? :roll: :roll:

Vernieuwde onderdelen >> (3 tandwielen vooraan, cassette achteraan, ketting) Alles behalve de derailleurs dus.. (Alles XT)
Ik heb enkel de cassette vervangen door een HG50 aangezien dit enkel in prijs en enkele grammen gewicht verschil gaf..
Shimano Deore CS-HG50 cassette 10-voudig zilver IPV CS-HG62 (11-36T)

Ketting verspringt telkens vrij HARD bij verleggen achteraan (niet vlotjes) en niet alle combinaties zijn mogelijk.. (klein/licht vooraan en klein/licht achteraan wil hij niet pakken.., maakt rare geluiden bij lichtste/hoogste versnelling achteraan)

Zijn mijn derailleurs aan vernieuwing toe of heb ik verkeerde onderdelen gestoken? Ondanks dat het dezelfde zijn als op de spec sheet behalve de cassette.. Of is het gewoon een prutser van een FM??!! ](*,)
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: Probleem bij verleggen Scott Genius 720 - 2014

Bericht door brambobeers »

Ik vermoed eerder dat ofwel
Limiet schroeven niet juist zijn zijn a gesteld of de ketting te lang is (of b_schroef)
Is de derailleur hanger nog recht.

Derraileursysteem kan ook veel spelling op de kooi hebben waardoor schakelen niet vlot loopt

Er zijn verschillende stappen te controleren vooraleer resultaat te boeken.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Probleem bij verleggen Scott Genius 720 - 2014

Bericht door KrisMaes76 »

kdenk toch ook eerder aan kromme hanger, heb de mijne al een keer of 2 moeten vervangen bij soortgelijke problemen.

(het scheelde wel qua diagnose dat die problemen net optraden nadat mn derailleur in mn achterwiel sloeg door een rotsimpact)
robbeve
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 17:19
Rijdt met: Cube reaction

Re: Probleem bij verleggen Scott Genius 720 - 2014

Bericht door robbeve »

Kijk de derailleurwieltjes eens na, hier niet extreem veel speling op?
Plaats reactie