Scheur in carbonkader

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Scheur in carbonkader

Bericht door cube-rider »

Beste bikers,
Ik heb eens jullie mening nodig.
Ik heb een CUBE AMS 100 Super HPC 29 blackline als bike heb deze bike ondertussen 2jaar.
Nu vorige week heb ik in onze regio een VTT gereden en op een gegeven moment reed ik op nogal een vrij zware versnelling een korte helling op waardoor ik heel krachtig moest trekken, zoals jullie ongetwijfeld ook al eens meegemaakt zullen hebben.
Ik heb toen een vrije luide knal/krak gehoord en kwam 3 dagen later tot mijn ongeloof dat er een scheur in het kader was verschenen ter hoogte van mijn trapas (de schuine buis ).
Nu is hij binnen bij mijn fietsenmaker en is hij opgestuurd naar CUBE duitsland.
Nu zit ik nog altijd te wachten op antwoord, omdat het een twijfelgeval is 8-[
Ik dacht nochthans dat het geen probleem zou mogen zijn voor een MTB van net geen 2 jaar.
Wat denken jullie?
Wat kan ik ondernemen mochten ze toch zeggen dat er geen herstelling komt laat staan nieuw kader?
Was me ondertussen aan het trainen voor Malmedy MTB-festival chrono en de Hagelandse Chrono, maar lig dus nu stil ](*,) ](*,) ](*,)

Ik weet verhaal is nogal lang, maar zit met de handen in het haar :-k :-k
Alvast bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Scheur in carbonkader

Bericht door Dickie »

Je zult iig wat geduld moeten hebben en de garantie-politiek van Cube eens goed nalezen.
Foto's?
Dat kan altijd helpen om de support te versterken op fora, sommige fabrikanten zijn daar wat gevoeliger voor.

Van krachtig in de pedalen te gaan zou een kader nooit mogen breken imo.
Eerder een zware afdaling met drops waarvoor het frame niet berekend is zouden het frame over de limiet kunnen doen gaan. Nadien even stevig op de pedalen staan kan kan dan die eerder ontstane haarscheur in een breuk veranderen.
De meeste frames breken JRA :wink:
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Scheur in carbonkader

Bericht door geertg »

https://www.cube.eu/nl/service/faq/" onclick="window.open(this.href);return false;

In principe kosteloze vervanging van het frame ingeval van "manufacturing defects". In België voorziet de consumentenbescherming voor fietsen tussen 6 m. en 2 jaar dat de consument moet bewijzen dat deze niet-conform was op het moment van de levering hetgeen in praktijk moeilijk is. Ik heb echter al herhaaldelijk gelezen dat Cube niet moeilijk doet en snel overgaat tot vervanging (mogelijks wel ander = nieuwer frame, andere kleur, e.d. als het defecte niet meer wordt gemaakt).
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Scheur in carbonkader

Bericht door cube-rider »

Ondertussen antwoord gehad van mijn fietsenmaker en achterbrug wordt vervangen, waar de scheur eigenlijk was. Dus tevreden :bounce: :bounce: :bounce: =D>
Plaats reactie