Montage MT8 - adapter - remschijf 203 Storm SL

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Focusrider
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 21:04
Rijdt met: Focus Superbud 26R1

Montage MT8 - adapter - remschijf 203 Storm SL

Bericht door Focusrider »

Heb vooraan op Fox 32 Float Evolution de adapter QM26 0724131 (Magura) gemonteerd en daarop de MT8. Magura levert de MT8 met de Storm SL 203mm als schijf. Ik ervaar volgende problemen:
1. Installatiedocumentatie Magura vermeldt dat bij montage de tekst op de adapter aan linkerzijde van de fiets zichtbaar moet zijn. Ik kan de rem enkel monteren met de tekst naar de binnenkant gericht (rechts dus). Met de tekst naar links gericht, krijg ik onmogelijk het voorwiel met de schijf tussen de remblokken (staan te dicht bij de as van het wiel).
2. Wanneer ik de rem uitprobeer, dan merk ik dat de fiets stuitert. Van remmen is geen sprake, te gevaarlijk.
Heeft iemand dergelijk fenomeen voorgehad?
Dank a priori.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Montage MT8 - adapter - remschijf 203 Storm SL

Bericht door madskatingcow »

1. Heeft jouw vork geen 6" brake mount ipv een 7" zoals waar jouw adapter voor geschikt is? 6" is dan deze adapter : https://www.bike-components.de/en/Magur ... or-p42968/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Het vibreren van de vork tijdens het remmen : door de uitsparingen in de remschijf is het cruciaal dat de remklauw loodrecht op de schijf staat. Doet ze dat niet, blijft de voorste rand van je remblokje telkens haken aan elke opening, met dit tot resultaat. Oplossing : loodrecht uitlijnen, Storm HC rotor, remblokjes aan de voorzijde afschuinen (maar dit is een lapmiddel)
Gebruikersavatar
Focusrider
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 21:04
Rijdt met: Focus Superbud 26R1

Re: Montage MT8 - adapter - remschijf 203 Storm SL

Bericht door Focusrider »

Dank voor de zeer snelle reactie. Uw eerste opmerking was terecht. Ik was onterecht afgegaan op de vormgeving van de Tektro-rem adapter om de (verkeerde) Magura te bestellen. Heb zopas de andere gemonteerd en het resultaat is conform de verwachtingen.
Groeten & bij gelegenheid :wink:
Plaats reactie