plasti-dip

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Enrico11
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 dec 2015 17:56

plasti-dip

Bericht door Enrico11 »

iemand ervaring met het plasti-dippen van zijn bike?
site voor lak of tips zijn welkom!
:bounce:
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: plasti-dip

Bericht door Ivo L »

toevallig gisteren voor de eerste maal mijn koersfiets een nieuw kleurtje gegeven.

ZIet er op het eerste zicht goed uit, eenvoudiger dan verf, geen tranen, alles vloeit goed in elkaar. 4 lagen gegeven.

Zal proberen morgen wat foto's te postten.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: plasti-dip

Bericht door Wacky-S »

Heeft het zin om dit met een mtb te doen? Vuil blijft er veel makkelijker opzitten en het komt er toch veel te vlug terug af?
Gebruikersavatar
Enrico11
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 dec 2015 17:56

Re: plasti-dip

Bericht door Enrico11 »

Wacky-S schreef:Heeft het zin om dit met een mtb te doen? Vuil blijft er veel makkelijker opzitten en het komt er toch veel te vlug terug af?
zou de test wel eens willen doen :D
Gebruikersavatar
Enrico11
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 dec 2015 17:56

Re: plasti-dip

Bericht door Enrico11 »

Ivo L schreef:toevallig gisteren voor de eerste maal mijn koersfiets een nieuw kleurtje gegeven.

ZIet er op het eerste zicht goed uit, eenvoudiger dan verf, geen tranen, alles vloeit goed in elkaar. 4 lagen gegeven.

Zal proberen morgen wat foto's te postten.
top, waar heb je de lak gekocht?
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: plasti-dip

Bericht door Ivo L »

Enrico11 schreef:
Ivo L schreef:toevallig gisteren voor de eerste maal mijn koersfiets een nieuw kleurtje gegeven.

ZIet er op het eerste zicht goed uit, eenvoudiger dan verf, geen tranen, alles vloeit goed in elkaar. 4 lagen gegeven.

Zal proberen morgen wat foto's te postten.
top, waar heb je de lak gekocht?
Afbeelding
(embleempje moet nog worden proper gemaakt, rap rap afgeplakt.

Afbeelding

besteld in Belgie : https://www.plastidip.be/

Zoals je op de 2de foto kan zien, kleine putjes verdwijnen niet (had frame ook niet afgeschuurd). Lijkt me wel eerder iets voor racefiets dan voor mtb, het blijft tamelijk plakkerig aanvoelen, ik heb er dan ook geen lak opgedaan (is ook niet de bedoeling denk ik)

Alleszins, mijne koersfiets is 10 jaar oud :oops: :-$ :-$ had wel eens zin in ander kleurtje, ben tevreden van het resultaat.
Gebruikersavatar
Enrico11
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 dec 2015 17:56

Re: plasti-dip

Bericht door Enrico11 »

Ivo L schreef:
Enrico11 schreef:
Ivo L schreef:toevallig gisteren voor de eerste maal mijn koersfiets een nieuw kleurtje gegeven.

ZIet er op het eerste zicht goed uit, eenvoudiger dan verf, geen tranen, alles vloeit goed in elkaar. 4 lagen gegeven.

Zal proberen morgen wat foto's te postten.
top, waar heb je de lak gekocht?
Afbeelding
(embleempje moet nog worden proper gemaakt, rap rap afgeplakt.

Afbeelding

besteld in Belgie : https://www.plastidip.be/

Zoals je op de 2de foto kan zien, kleine putjes verdwijnen niet (had frame ook niet afgeschuurd). Lijkt me wel eerder iets voor racefiets dan voor mtb, het blijft tamelijk plakkerig aanvoelen, ik heb er dan ook geen lak opgedaan (is ook niet de bedoeling denk ik)

Alleszins, mijne koersfiets is 10 jaar oud :oops: :-$ :-$ had wel eens zin in ander kleurtje, ben tevreden van het resultaat.
Top gedaan man! kunt daar een transparante spray overdoen, dan heeft die wa glans blijkbaar.
ja kga het toch eens testen, eerst zien dat de kleur er is dat ik wil :d bedankt voor de tips en foto's!
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: plasti-dip

Bericht door Ivo L »

Resultaat :

Afbeelding

Heeft me 10 EUR gekost en 2 uurtjes werk. Ben er tevreden van, volgend jaar eens fluo geel proberen :lol:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: plasti-dip

Bericht door Headshot »

Dat is geen echte verf?
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: plasti-dip

Bericht door Ivo L »

Headshot schreef:Dat is geen echte verf?
Neen, soort rubber coating, zou achteraf zelfs terug verwijderbaar zijn maar dat ga ik nog niet proberen.

Vooral gebruikt in automobielsector, om bvb velgen kleurtje te geven.


Op 2 uurtjes tijd geef je 4 lagen, volgende dag droog. Met 1 bus van 10 EUR had ik genoeg voor volledige fiets.
Plaats reactie