Sunrace

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Sunrace

Bericht door liebherr 914 »

Bereik, het bovenste tandwiel van je derrie kan niet laag genoeg versteld worden,daardoor hapert hij aan je kroon van 42t, ist dat dajje wilt zeggen kovan
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sunrace

Bericht door Free_ltd »

Even research gedaan en idd niet aan gedacht dat die krans te groot is om de ketting erop te smijten en dat ge daarvoor een verlengde derailleurpad nodig hebt. Ik ga het eens bezien vanavond of er nog ruimte over is, maar vrees ervoor. Dus nog op zoek naar een goatlink.

Met de oude casette kan ik nog wel altijd voort.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Sunrace

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Free_ltd schreef:Even research gedaan en idd niet aan gedacht dat die krans te groot is om de ketting erop te smijten en dat ge daarvoor een verlengde derailleurpad nodig hebt. Ik ga het eens bezien vanavond of er nog ruimte over is, maar vrees ervoor. Dus nog op zoek naar een goatlink.

Met de oude casette kan ik nog wel altijd voort.
Is allemaal niet nodig 42T gaat nog net met een XT derrie en de lengte van je ketting hangt ook af je voorblad
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sunrace

Bericht door Free_ltd »

Ik heb het net eens bekeken en weet ni of het gaat gaan. Heb m even op de 36 gelegd en vooraan op de 38 en staat wreed gespannen. Het zal een twijfelgevalletje worden :lol:

Net even gekeken. Heb 112 links erop liggen en heb nog een nieuwe ketting liggen met 114. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Sunrace

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Free_ltd schreef:Ik heb het net eens bekeken en weet ni of het gaat gaan. Heb m even op de 36 gelegd en vooraan op de 38 en staat wreed gespannen. Het zal een twijfelgevalletje worden :lol:

Net even gekeken. Heb 112 links erop liggen en heb nog een nieuwe ketting liggen met 114. Ben benieuwd.
Met een 38 van voor zal je misschien wel een langere ketting nodig hebben
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sunrace

Bericht door Free_ltd »

Ik zal het binnenkort eens moeten proberen. Hooelijk is die 114 dan voldoende of moet weer zen langere bestellen. Ben nieuwsgierig of er nu die goatlink russen gaat moeten of ni.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Sunrace

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Free_ltd schreef:Ik zal het binnenkort eens moeten proberen. Hooelijk is die 114 dan voldoende of moet weer zen langere bestellen. Ben nieuwsgierig of er nu die goatlink russen gaat moeten of ni.
ik heb 2j met zo'n leonardi 42T gereden en dit met de std xt derrie, regelvijs volledig ingedraaid.
Momenteel staat er nu een sunrace 40T op
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sunrace

Bericht door Free_ltd »

Ben aant twijfelen. Nog ergens anders gevraagd en meningen lopen uit mekaar. Heb een mail gestuurd naar bike-discount om te zien of ik nog kan annuleren. Dan hoef ik niets meer te zien :lol:

Anders is het twijfelen of ik het effectief probeer of hem zelfs niet uit de verpakking haal. Want ik ga hem dan sowiso moeten doorverkopen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sunrace

Bericht door Free_ltd »

Normaal gezien komt ze morgen toe, maar ga het zelfs niet proberen. Ik kan ze kostenloos terug sturen. Maar moest iemand anders er interesse in hebben en ze thuis komen over kopen, die spaart zich de verzendkosten uit. Opsturen heeft weinig zin, want dan kunt ge even goed rechtstreeks bestellen :lol:

Ik ben wonende in Kortenberg.

Het is deze: https://www.bike-discount.de/en/buy/sun ... wg_id-1543" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Sunrace

Bericht door kovan »

Idd, min of meer.
Het kan wel laag genoeg voor de 42 maar dan staat het veel te laag als de ketting op de 11 ligt, waardoor de ketting doorschiet bij veel kracht.


liebherr 914 schreef:Bereik, het bovenste tandwiel van je derrie kan niet laag genoeg versteld worden,daardoor hapert hij aan je kroon van 42t, ist dat dajje wilt zeggen kovan
Plaats reactie