Tubeless starters kit?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless starters kit?

Bericht door Free_ltd »

Awel, de show was nog niet afgelopen.

Gisteren dan lekker nieuwe band erop en latex erin en was er klaar voor. Moet wel goed gaan omdat de vorige 2 ritten naar de kloten waren.

Na 20km ineens aan het voorwil tik tik tik, en wist al hoe laat het was. Gestopt en stak er een nagel van 1cm in die 1mm dikte had met een kop van 1cm doorsnede 8-[ Dus ff eruit en de latex zijn werk laten doen. Ja lap, alles gewoon eruit gespoten en terug een binnenband kunnen steken.

Hoeveel pech kunt ge hebben? 2 jaar met binnenbanden geen enkele keer lek. Tubeless eerste 2 ritten goed gegaan, daarna 3 op 3 plat gereden.

Desondanks niemand het snapte waarom het eerste gat niet dichtte en nu deze weer niet, ben ik even terug gaan denken. Had 500ml van schwalbe gekocht bij de dichtst bijzijnde LBS en toen ik de dop eraf draaide zat er een aangekoekt deel bovenaan. Dacht dat het normaal was en dus goed schudden.
Maar heb nu een vermoeden dat de latex geen goede mengeling meer heeft van korrels en melk waardoor ik hoogstwaarschijnlijk bijna alleen maar melk erin het zitten die er gewoon uit spuit. :evil:

Was vandaag bij Van Eyck voor een racefiets voor het vrouwke en dacht nieuwe mee te brengen, maar er stond een rij van minstens 30min aan te schuiven aan de 'onderdelen'. Daar ging ik mijne tijd niet aan verdoen.
Dus van de week eens ergens binnen wippen waar ik zeker ben dat ze geen oude stock hebben van die latex :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless starters kit?

Bericht door Free_ltd »

madskatingcow schreef:Zo geweldig vind ik de Race Sealant van NoTubes ook niet, verschillende kledingstukken vol spetters van gaatjes niet groter dan een speldekop door doornen en nog steeds 'zweten' van de banden. Door een injectienaald krijg je de Race Sealant niet, maar een spuit met wat doorgang en een rubber slangetje - zonder kern in het ventiel - is geen enkel probleem. Betere ervaring met andere producten.
Welk merk adviseert gij?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless starters kit?

Bericht door madskatingcow »

NoTubes - zowel de gewone als Racing formula heb ik matige tot zwakke ervaring mee. Slecht dichten van lekken, flanken van banden die continu zweten, etc.

Qua afdichten momenteel Squirt Seal, vind je ook bij Van Eyck. Product wordt gemaakt door Sludge en is op de kleur na idem aan hun Uni-Seal en wordt ook verkocht onder de naam NoZisch. Dit is bijna vloeibaar rubber, maar kleeft wel vrij sterk. Als je banden wisselt kan de band aan elkaar kleven, best even laten uitdrogen vooraleer je ze opbergt. Helemaal verwijderen uit de band kan je het product niet.

Orange Seal Endurance Sealant of Caffelatex zijn eveneens top, beide krijg je beide ook makkelijk weer uit de band. Bij het wisselen van de banden de Caffelatex een paar uur laten drogen en je trekt het vel aan de binnenzijde van de band er praktisch in 1x uit.

Met Joe's No Flats Elite Racer Sealant had ik eveneens zeer goede ervaringen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless starters kit?

Bericht door Free_ltd »

Thanx. Moet ik daar eens voor zien. Geen gekocht bij Van Eyck, stond een enorme rij aan te schuiven en had er ff geen zin in om minsten 30min aan te schuiven.

Thanx.
Plaats reactie