Bout achterbrug losgekomen (fully)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Dan was de schroef gewoon los en had je deze niet tegen gehouden om het terug vast te zetten. Dan zal het wel ok zijn , dacht dat je het niet vast kreeg omdat dit stuk weg was aan de binnen kant.

Grtjs.
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door Gerd77 »

janssis werner schreef:Dat is raar. Als je langs de andere kant met een schroefje erin te draaien de bus er kunt uit duwen , en het daarna terug in draaien. Dit is toch niet logisch. Stuur eens een foto van de bijde binnenkanten van de achterbrug zonder wiel . Dit moet aan bijde kanten gelijk zijn en anders zou op de bus aan de buitenkant draad moeten zitten en volgens mij is dit niet. Heb deze week mijn lagers pas laten vernieuwen. Plus als je dat zo zou vast zetten op die manier en dat komt los tijdens het rijden en het beschadigde de draad dan kun je de kader weg gooien.

Grtjs.

Bout gaat van buitenzijde door de kader (en lagers) en aan de binnenzijde zit een coil draad in het frame. Bout pakt dus gewoon in die coil. Als die coil er uit is geraakt, dan ben je verder van huis.
Frame is zeker niet voor de vuilbak dan, je kan dit maken!
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Dat wou ik ook niet zeggen. Als je de bus door de lagers duwt zal er aan de andere kant altijd iets moeten zijn waar dat in draait. Wou alleen aangeven als daar niks is en in de kader vast zit en dat stuk gaat dat het dan problemen geeft. Bij model 2015 is dat een schroefje dat de bus vast zet . Bij model 2016 is dat iets veranderd. Plus als vragen dat de bus er los blijft in draaien en niet vast komt kan het zijn dat dit stuk eruit gevallen is en daar moet je toch zeker van zijn dat het er nog is.

Grtjs.
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door Gerd77 »

janssis werner schreef:Dat wou ik ook niet zeggen. Als je de bus door de lagers duwt zal er aan de andere kant altijd iets moeten zijn waar dat in draait. Wou alleen aangeven als daar niks is en in de kader vast zit en dat stuk gaat dat het dan problemen geeft. Bij model 2015 is dat een schroefje dat de bus vast zet . Bij model 2016 is dat iets veranderd. Plus als vragen dat de bus er los blijft in draaien en niet vast komt kan het zijn dat dit stuk eruit gevallen is en daar moet je toch zeker van zijn dat het er nog is.

Grtjs.
Je moet het mij niet vertellen, ben er zeer frequent mee bezig met het vervangen van die lagers op die frames (en andere modellen) :wink:
Ik heb heel de historie maar diagonaal doorgelezen en indien 2016 model EN de bout spant niet aan: helicoil weg uit kader!
Plaats reactie