Bout achterbrug losgekomen (fully)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door molman87 »

Zoals op foto en filmpje te zien is die bout dus losgekomen.

Wanneer ik deze terug wil vastzetten draait deze door...
Het einde van die bout neemt mijn draad precies niet?

AfbeeldingAfbeelding

filmpje
https://goo.gl/photos/nZWUxpwsLHpUspx36" onclick="window.open(this.href);return false;

Enige tips?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Hallo is er aan de binnen kant van het frame geen schroefje weg . Vergelijk eens met de andere kant. Op mijne bike is dat toch zo.

Grtjs.
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door molman87 »

janssis werner schreef:Hallo is er aan de binnen kant van het frame geen schroefje weg . Vergelijk eens met de andere kant. Op mijne bike is dat toch zo.

Grtjs.
Dan zou ik de buitenkant toch moeten kunnen vastzetten met 12Nm? Die buitenste draait nu gwn door :x
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Denk het niet dit is een bus die door de lagers zit en heeft aan de binnen kant draad ,daar zit dan een schroefje in met een conise kop voor het vast te zetten. Deze schroef dient ook met lijm vast gezet en op kilo getrokken. Neem uw wiel eens uit en vergelijk de andere kant en er wordt veel duidelijk. Maak wel niet dezelfde fout als ik, draai altijd eerst de binnenkant los en dan kun je via de buiten kant de bus uit draaien. Je bent gewoon een schroefje verloren onder weg en vraag bij canyon een nieuwe. Aan de acher brug te zien is het een canyon nerve of neuron niet.

Grtjs.
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door molman87 »

janssis werner schreef:Denk het niet dit is een bus die door de lagers zit en heeft aan de binnen kant draad ,daar zit dan een schroefje in met een conise kop voor het vast te zetten. Deze schroef dient ook met lijm vast gezet en op kilo getrokken. Neem uw wiel eens uit en vergelijk de andere kant en er wordt veel duidelijk. Maak wel niet dezelfde fout als ik, draai altijd eerst de binnenkant los en dan kun je via de buiten kant de bus uit draaien. Je bent gewoon een schroefje verloren onder weg en vraag bij canyon een nieuwe. Aan de acher brug te zien is het een canyon nerve of neuron niet.

Grtjs.
Is een Nerve 16 idd.. Ga het straks eens proberen..

Alvast bedankt voor de hulp!

Grtn
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Hè controleer wel ook of de spacer er nog is die tussen het frame en de lagers zit. Dit is een belangrijk stuk voor alles goed te laten werken.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

En heb je nu al gekeken en is het dat je een schroefje verloren bent.

Grtjs.
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door molman87 »

janssis werner schreef:En heb je nu al gekeken en is het dat je een schroefje verloren bent.

Grtjs.
Nee het was tch een bout uit 1 geheel

Heb langs andere kant bout met dezelfde draad eringedraaid en hem er zo uitgekregen...
Draad zelf was niet beschadigd... Alles goed ingevet, en probleemloos er terug ingekregen :-k
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door janssis werner »

Dat is raar. Als je langs de andere kant met een schroefje erin te draaien de bus er kunt uit duwen , en het daarna terug in draaien. Dit is toch niet logisch. Stuur eens een foto van de bijde binnenkanten van de achterbrug zonder wiel . Dit moet aan bijde kanten gelijk zijn en anders zou op de bus aan de buitenkant draad moeten zitten en volgens mij is dit niet. Heb deze week mijn lagers pas laten vernieuwen. Plus als je dat zo zou vast zetten op die manier en dat komt los tijdens het rijden en het beschadigde de draad dan kun je de kader weg gooien.

Grtjs.
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: Bout achterbrug losgekomen (fully)

Bericht door molman87 »

janssis werner schreef:Dat is raar. Als je langs de andere kant met een schroefje erin te draaien de bus er kunt uit duwen , en het daarna terug in draaien. Dit is toch niet logisch. Stuur eens een foto van de bijde binnenkanten van de achterbrug zonder wiel . Dit moet aan bijde kanten gelijk zijn en anders zou op de bus aan de buitenkant draad moeten zitten en volgens mij is dit niet. Heb deze week mijn lagers pas laten vernieuwen. Plus als je dat zo zou vast zetten op die manier en dat komt los tijdens het rijden en het beschadigde de draad dan kun je de kader weg gooien.

Grtjs.
Nee de bus kwam er niet uit door enkel een schroefje erin te draaien :)

Ik moest de bout die vastzat ook mee losdraaien natuurlijk... Ik trek morgen foto's :-D
Plaats reactie