snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door Splenter »

Mja is toch wat anders dan. Bij de Scott spark loopt het heel de weg intern.Dus van aan de zadelpen tot vooraan bij het balhoofd.
De bocht aan de BB lijkt me toch moeilijk.

Achterrem en achterderailleur komen wel uit de schuine buis, maar is slechts een heel kleine opening en nog zeker 10cm voor de BB
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door IPPE »

https://www.9point8.ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze, eens de kabel geïnstalleerd is kan je uw zadelpen losschroeven en verwijderen zonder dat je de boel terug opnieuw moet afstellen
Bekijk de video maar, rond 1min wordt het getoond.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door henkdetank »

magura vyron, ideaal
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door Splenter »

de dropper is er (een fox trasfer factory), dus een andere aanschaffen zal ik niet direct doen.

IPPE, bij de pen die jij voorstelt, wat doe je dan met de kabel als je een vaste zadelpen monteert? Gewoon in de zitbuis laten zitten? Dan moet toch rammelen?

Ik heb het filmpje bekeken, en ik vraag me eigenlijk af hoe ze de zadelpen zomaar uit het frame kunnen halen, zonder de hendel van het stuur te halen? Ze trekken toch heel de kabel naar boven?
Of er moet al een superlange kabel aan het stuur hangen zwengelen.

Ter info: het losmaken van de kabel van de zadelpen is ook bij de fox heel eenvoudig. Zie het als een remkabeltje losmaken van de remhendel (cf de V-brakes)
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door kovan »

Ok, begrijp ik.

Maar "waarom"... als ge niet op dat knopke duwt gaat uwen dropper niet omlaag...

Splenter schreef:Het idee is eigenlijk dat ik meestal, en dus langere periodes met de vaste zadelpen wil rijden. Enkel als ik bvb naar de Vogezen ga, zou ik de dropper monteren.

Daarom eigenlijk liefst integraal eruit halen, maar krijg het er maar goed terug in zonder trekdraadje of zo...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door prideandglory1891 »

kovan schreef:Ok, begrijp ik.

Maar "waarom"... als ge niet op dat knopke duwt gaat uwen dropper niet omlaag...

Splenter schreef:Het idee is eigenlijk dat ik meestal, en dus langere periodes met de vaste zadelpen wil rijden. Enkel als ik bvb naar de Vogezen ga, zou ik de dropper monteren.

Daarom eigenlijk liefst integraal eruit halen, maar krijg het er maar goed terug in zonder trekdraadje of zo...
Dat is zelfde vraag die je vrouw je waarschijnlijk stelt als de n+1 familie vergroot.
Waarom? Euh, gewoon... Daarom :lol:
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: snel wisselen tussen dropper en vaste zadelpen

Bericht door IPPE »

Remote moet je idd losmaken. Maar ik laat de dropper altijd zitten, ik gebruik hem zelfs in het vlakke Vlaamse land. In een single track zadel een paar cm omlaag en je hebt veel meer bewegings vrijheid. Maar ieder zijn ding, als je die enkel gebruikt als je op vakantie gaat kan je net zo goed de vaste laten zitten en met een snelspanner werken.
Plaats reactie