speling op Shimano XT cassette

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: speling op Shimano XT cassette

Bericht door liebherr 914 »

1 ding is zeker, uw cassette is los gekomen tijdens het rijden,is het nu omdat er een spacer te weinig,of cassette niet hard genoeg was aangespannen.in ieder geval de body is teveel beschadigd dit komt niet meer goed,vooral waar het kleinste kransje zit,wanneer je terug monteerd en kracht zet trek je gewoon de cassette terug los door dat de body daar teveel uitgesleten is
NilleX
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 05 feb 2016 21:20

Re: speling op Shimano XT cassette

Bericht door NilleX »

idem hetzelfde probleem met een grand canyon 8.9 aangekocht in april 2016.

Vandaag een mailtje gestuurd naar Canyon service om eens te kijken wat zij zeggen..

Meerdere keren uit elkaar geweest het afgelopen half jaar.. Sinds augustus begonnen de tandwielen in te vreten in de hub.. En is enkel erger geworden..

Heb jij contact gehad met canyon?
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: speling op Shimano XT cassette

Bericht door Gerd77 »

NilleX schreef:idem hetzelfde probleem met een grand canyon 8.9 aangekocht in april 2016.

Vandaag een mailtje gestuurd naar Canyon service om eens te kijken wat zij zeggen..

Meerdere keren uit elkaar geweest het afgelopen half jaar.. Sinds augustus begonnen de tandwielen in te vreten in de hub.. En is enkel erger geworden..

Heb jij contact gehad met canyon?
Het is zeer belangrijk dat je de alle tandwielen goed aandrukt op de body. Dat die hub na verloop van tijd wat ingevreten wordt is 100% normaal. Licht materiaal.....
Alleen durven die beschadigingen op uw body er voor zorgen dat je denkt dat uw cassette goed zit.
Als dat nog maar een halve milimeter ergens verschuift (tijdens aandrijving rijden) zit de boel terug 'los'. Uw cassettesleutel gaat de tandwielen niet zelf op z'n plaats 'drukken'. En uw cassette bestaat uit 6 of 7 delen, dus overal zelfs 0,1mm en je kan dus een probleem krijgen.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: speling op Shimano XT cassette

Bericht door JWP »

Lennert01 schreef:
kenny schreef:Daar ontbreekt 100% zeker een spacer
Zou straf zijn, heb de Fiets bij Canyon gekocht en deze kwam rechtstreeks van de fabriek.
Ofwel is er dan een productiefout, ofwel scheelt er toch iets anders.
Toen ik het probleem voor het eerst vaststelde had ik de cassette namelijk nog nooit opengedraaid dus dat moet dit onderdeel al vanaf de fabriek ontbreken?

IK heb al redelijk wat canyons weten toekomen (bij mezelf, vrienden en broers) en regelmatig zijn er toch dingen die echt niet goed gemonteerd zijn. Remleidingen te kort, derailleurs vreselijk slecht afgesteld, etc etc... spacer te weinig is wel al ne zware natuurlijk. Alleszins, missen is menselijk en het is zeker niet uitgesloten dat een fiets die van een LBS komt, of in dit geval canyon, gebreken vertoont.
Plaats reactie