Advies fietsstandaard

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
dmute
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 nov 2014 13:53

Advies fietsstandaard

Bericht door dmute »

Hallo,

Ben op zoek naar een goede werkplaatsstandaard voor onderhoud MTB, en die na een paar beurten niet uit elkaar valt ;).
Liefst niet duurder dan 100Euro.
Graag jullie ervaringen.
Bedankt.
spruit89
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 29 jan 2012 16:35
Rijdt met: Hamme

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door spruit89 »

http://www.vrvbike.com/shop/boss-werkpl ... s3000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door De Wreter »

trivio montage standaard
dmute
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 nov 2014 13:53

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door dmute »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeer positieve feedback.
Te mooi om waar te zijn voor 40 Euro ?
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door Wybob »

Lijkt sterk op de staander die lidl ieder jaar aanbied voor dezelfde prijs, ik heb er zo eentje staan, ik ben er tevreden van, wat aan de zwaare kant, maar stevige houder
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door KrisMaes76 »

'k heb de mijne in den decathlon gekocht (elite team, €99,95), heel content van
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door aresius »

Hoe is de bevestiging van die van de decathlon?
Is het mogelijk om de fiets zowel horizontaal (frame) als verticaal (zadelpen/zitbuis) te monteren?
Op de foto is het niet echt duidelijk.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door KrisMaes76 »

De klem kan je met een snelkoppeling loszetten en onbeperkt ronddraaien. Met een draaiknop regel je de opening van de klem zodat verschillende maten van buizen geklemd kunnen worden.
Het materiaal van de klem is vrij zacht, nog geen krassen op mn 3 alu frames gehad.
Er zit onder en boven in de klem een uitsparing, zodat kabels op de fietsbuis niet platgenepen worden.

Hoogte van de klem is regelbaar zodat je gemakkelijk aan de onder- of bovenkant van je fiets kan werken.

Je kan de klem ook naar omhoog kantelen en de poten inklappen, zodat de standaard compact is om weg te zetten.

De standaard weegt wel wat, maar is ook wel nodig om je fiets stabiel te houden.

als dit me geen kortingsbon van decathlon oplevert, dan weet ik het ook niemeer :)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door aresius »

Bedankt Kris voor de professionele uitleg :wink:
dmute
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 nov 2014 13:53

Re: Advies fietsstandaard

Bericht door dmute »

KrisMaes76 schreef:De klem kan je met een snelkoppeling loszetten en onbeperkt ronddraaien. Met een draaiknop regel je de opening van de klem zodat verschillende maten van buizen geklemd kunnen worden.
Het materiaal van de klem is vrij zacht, nog geen krassen op mn 3 alu frames gehad.
Er zit onder en boven in de klem een uitsparing, zodat kabels op de fietsbuis niet platgenepen worden.

Hoogte van de klem is regelbaar zodat je gemakkelijk aan de onder- of bovenkant van je fiets kan werken.

Je kan de klem ook naar omhoog kantelen en de poten inklappen, zodat de standaard compact is om weg te zetten.

De standaard weegt wel wat, maar is ook wel nodig om je fiets stabiel te houden.

als dit me geen kortingsbon van decathlon oplevert, dan weet ik het ook niemeer :)
Op de franstalige Decathlon site zie ik wel veel negatieve reviews die getuigen van problemen met de plastieke ring onderaan die zeer snel kapot gaat, waardoor de standaard onbruikbaar wordt.
Plaats reactie