Welke voorderailleur kiezen ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Welke voorderailleur kiezen ?

Bericht door Mark72 »

Hey allemaal,

Ik ben vandaag herbegonnen met mtb'en, na verschillende jaren pauze omwille van :off: renovatiewerken.
Ik ben nu mijn oude getrouwe fiets in orde aan het zetten, en merk dat er speling op de voorderrie zit.
Hij schakelt ook niet naar klein of groot als je vanachter te klein resp groot zit.

Dus wil ik er een nieuwe voorderrie opzetten. Liefst een SLX of XT (evt een goede 2dehands), maar ik heb geen idee welk type ik moet kiezen (zoveel cijfers en letters).
Mijn fiets is een Bulls comp 4.50 (3x9) 26inch, met een deore voorderrie (topswing, ttz de bevestiging zit onder de derrie).
Ik ben al op actionsports.de gaan kijken, maar daar staan dus verschillende types :-k , en ik ken er precies niet genoeg van om te weten welke ik moet hebben.

Het moet zeker niet de duurste zijn, gewoon iets om betrouwbaar te schakelen.
Ik ga nu eerst een jaartje terug conditie opbouwen, en dan ga ik mezelf verwennen (o) (o) met een nieuwe mtb.

Alvast bedankt voor de input
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Welke voorderailleur kiezen ?

Bericht door kootje »

9 speed voorderries zijn blijkbaar steeds moeilijker te vinden (bij Actionsports tenminste), maar hieronder een link bij een andere Duitse shop:
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/s ... /wg_id-457" onclick="window.open(this.href);return false;

Goedkoper kan ook:
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/s ... /wg_id-457" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Welke voorderailleur kiezen ?

Bericht door Mark72 »

Zou een voorderrie van een 3x10 groep ook passen voor mijn 3x9 ?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Welke voorderailleur kiezen ?

Bericht door kootje »

Ook een vraag die ik me stel... Misschien dat andere forumleden het weten...

Shimano zegt van niet, en de enige reden die ik kan bedenken hiervoor is dat een 10 speed ketting iets smaller is dan een 9 speed, en daarom de kooi van een 10spd voorderailleur te smal zou zijn voor een 9spd ketting.
(Maar allez: Nie alles wat Shimano beweert blijkt in de praktijk ook te kloppen... 8) )
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Welke voorderailleur kiezen ?

Bericht door _anonymus_ »

Dat werkt wel.
Ik gebruik een 10-speed voorderailleur voor mijn 9-speed aandrijving, en schakelt perfect.
Plaats reactie