Balhoofd vervangen canyon

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Balhoofd vervangen canyon

Bericht door claesniels »

Beste

Ik heb een canyon en mijn balhoofd is zero stack bovenaan een integrated onderaan. Ik zou deze helemaal willen vervangen maar waar vind ik zo een balhoofd?

Mvg
Gebruikersavatar
Ghastly
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 19:27
Rijdt met: On-One ScandAl 29'er

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door Ghastly »

bij Canyon zelf vermoed ik, want dat zijn speciale afmetingen...
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door funkstar »

Mijn canyon was:
Bovenaan
ZS44/28,6
Onderaan
IS52/40
Als je alleen de lagers zou vervangen zou het iets van
40 x 7 x 45 en 52 x 7 x 45 moeten zijn.
Dit zijn standaard balhoofd lagers en zijn dus goedkoop te vinden.
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door LittleWhiteDog »

claesniels schreef:Beste

Ik heb een canyon en mijn balhoofd is zero stack bovenaan een integrated onderaan. Ik zou deze helemaal willen vervangen maar waar vind ik zo een balhoofd?

Mvg
Beste, is dat uiteindelijk gelukt? Ik heb ook problemen met mijn balhoofd en zou liefst iets met industriele lagers hebben ...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb recent voor dezelfde opdracht gestaan met mijn Canyon Nerve XC (2011). Ik heb lang naar de juiste formaten moeten zoeken maar heb alles mooi opgeschreven zodat ik het nooit meer zou vergeten, hopelijk heb je er dus ook iets aan :)

Bovenste deel balhoofd is zero stack (ZS = integral = semi-integrated) ZS44/28.6 . Hiervoor vind je veel varianten, ikzelf heb volgende Hope setje besteld: Top = 1 1/8" Integral - ZS44/28.6 . Maar quasi alle merken bieden een ZS44/28.6 aan.

Het onderste deel van het balhoofd is een ander type: IS (integrated headset). Uiteindelijk is dit gewoon een losse cartridge. De correcte afmeting is IS52/40 of 40x52x7 45°. Deze zijn wat moeilijker te vinden maar ik heb ze hier besteld. Bij de reviews zie je duidelijk dat andere Canyon gebruikers ze ook al besteld hebben.

Hopelijk heb je er wat aan. Je moet er bijna een dag voor studeren om tussen de bomen het balhoofd-bos nog te kunnen zien, maar uiteindelijk lukt het wel :-)
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door LittleWhiteDog »

spaghetti_2 schreef:Ik heb recent voor dezelfde opdracht gestaan met mijn Canyon Nerve XC (2011). Ik heb lang naar de juiste formaten moeten zoeken maar heb alles mooi opgeschreven zodat ik het nooit meer zou vergeten, hopelijk heb je er dus ook iets aan :)

Bovenste deel balhoofd is zero stack (ZS = integral = semi-integrated) ZS44/28.6 . Hiervoor vind je veel varianten, ikzelf heb volgende Hope setje besteld: Top = 1 1/8" Integral - ZS44/28.6 . Maar quasi alle merken bieden een ZS44/28.6 aan.

Het onderste deel van het balhoofd is een ander type: IS (integrated headset). Uiteindelijk is dit gewoon een losse cartridge. De correcte afmeting is IS52/40 of 40x52x7 45°. Deze zijn wat moeilijker te vinden maar ik heb ze hier besteld. Bij de reviews zie je duidelijk dat andere Canyon gebruikers ze ook al besteld hebben.

Hopelijk heb je er wat aan. Je moet er bijna een dag voor studeren om tussen de bomen het balhoofd-bos nog te kunnen zien, maar uiteindelijk lukt het wel :-)
Haha ja klopt volledig dat laatste ! Daarom dat ik via deze eens probeerde ... en mét resultaat ;-). Dikke merci !
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: Balhoofd vervangen canyon

Bericht door Gerd77 »

spaghetti_2 schreef:Ik heb recent voor dezelfde opdracht gestaan met mijn Canyon Nerve XC (2011). Ik heb lang naar de juiste formaten moeten zoeken maar heb alles mooi opgeschreven zodat ik het nooit meer zou vergeten, hopelijk heb je er dus ook iets aan :)

Bovenste deel balhoofd is zero stack (ZS = integral = semi-integrated) ZS44/28.6 . Hiervoor vind je veel varianten, ikzelf heb volgende Hope setje besteld: Top = 1 1/8" Integral - ZS44/28.6 . Maar quasi alle merken bieden een ZS44/28.6 aan.

Het onderste deel van het balhoofd is een ander type: IS (integrated headset). Uiteindelijk is dit gewoon een losse cartridge. De correcte afmeting is IS52/40 of 40x52x7 45°. Deze zijn wat moeilijker te vinden maar ik heb ze hier besteld. Bij de reviews zie je duidelijk dat andere Canyon gebruikers ze ook al besteld hebben.

Hopelijk heb je er wat aan. Je moet er bijna een dag voor studeren om tussen de bomen het balhoofd-bos nog te kunnen zien, maar uiteindelijk lukt het wel :-)
EN toch zijn het niet de juiste :wink:
De originele zijn geen 7mm maar 6,5mm.
Nu, de uwe passen wel maar je hebt dus 0,5mm extra opening tussen vork en frame.

Maar juist is juist he :-D
Plaats reactie