schuimbusje

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
opeensbe
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:28

schuimbusje

Bericht door opeensbe »

Gisteren in de toertocht van Sinaai een schuimbusje meegenomen voor eventueel lekrijden ipv mijn gewone "plakmateriaal".
Wie heeft hier ervaring mee ? Maw: kan je er mee "thuis" geraken ttz naar de baan rijden en dan de start bereiken ? Of is het waardeloos...
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Bericht door Filip van Nijlen »

Ik heb zo is een schuimbusje in mijn tubeless gespoten enkele maanden geleden en heb nog steeds niet lek gereden dus ben er best tevreden van.

Sinds een maand of 10 rij ik tubeless en laat ik deze monteren door mijn fietshandelaar met een ander soort product in waardoor ik nog nooit plat reed, daar alleen al voor + het comfort natuurlijk zou ik nooit meer met binnenbanden willen rijden... maar da's off topic :-?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Der zijn 2 soorten van die busjes, beide herstellen ze het gat (als het niet te groot is) en pompen de band op,
Maar het éné type blijft gedurende langere tijd vloeibaar zodat je volgende lekken ook gedicht worden, het andere soort stolt veel sneller zodat je een uur later toch nog lek kan rijden.

Maar, met beide soorten geraak je thuis!
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

interessant want ik heb overlaatste eens 15 kilometer te voet gedaan omda mijnen tuup plat was en nie voorzien was op onvoorziene omstandigheden :evil: :evil:

kan iemand eens kort uitleggen hoe ge zoiets gebruiken moet en eventueel een merk en waar het te verkrijgen is (GoSport? enz....)
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

ik heb er zo van geax, gewoon een busje da ge op u ventiel kunt draaien met vloeibare latex in onder druk, ge kunt dat ook preventief gebruiken. ik heb da bij mijn fietsenmaker gekocht.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

en als ge zo'n busje gebruikt bij een ust band, is die band dan nog bruikbaar? en wat met de velg enzo? kan je dat uitkuisen en het ventiel ook?
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

ik vermoed dat het systeem alleen voor ust is, het ventiel is nog bruikbaar, de band ook( ge kunt het wel niet overgieten in een andere band als ge wisselt van banden), das gewoon een sopke dat er in ligt.

ik vermoed dat het niets met u velgen doet, gewoon afspoelen wrsl, ik heb nog niet van banden gewisselt, maar anders zouden ze het niet verkopen e , moest het u velg aantasten ofzo.

het is ook mogelijk om u band nog wat bij te pompen na enige tijd (een beetje drukverlies bij ust is mogelijk).
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Voor UST banden is het goedkoper de vloeistof appart te kopen en zo in je band gieten, in het veld is zo'n busje wel handig natuurlijk.

Met binnenbanden kan je niet anders dan via het ventiel werken.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je kan de vloeistof toch met een injectienaald in je bb inspuiten (kan je direct het resultaat testen :D )
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

er stond hier een tijdje geleden zo een filmke waarin ze dat product aan het testen waren door op een plank met spijkers te rijden, was wel met een quad denkik.
Plaats reactie