Slechte ervaring met Sabma

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Slechte ervaring met Sabma

Bericht door kenneth »

Ik heb 3-4 weken terug mijn Fox float demper naar Sabma laten sturen om een haperende lockout knop te laten herstellen. Toen werkte het lockout systeem nog volledig. Lock was beenhard en de 2 andere standen werkte ook gelijk het moest. Na een week de demper terug gekregen, knop werkte weer goed. Maar locken werkte totaal niet meer. En de vering voelde ook zeer raar aan. Met de LBS vanalles geprobeerd, niks van te krijgen. Alweer terug gestuurd, na 2 weken terug gekregen en nu werkt de downhill stand terug gelijk het moest. Maar er is geen verschil in climb en trail stand... Dus de lockout werkt weer voor geen kl****... Iemand dit ook al eens aan de hand gehad? Mijn demper werdt telkens hersteld onder garantie dus normaal heb ik nog garantie. Denk dat ik de demper nu ongeveer een jaar ga hebben.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Slechte ervaring met Sabma

Bericht door kootje »

Over welke demper gaat het hier?
Een CTD demper bijv. is in Climb stand niet knalhard. Anders Sabma eens bellen hierover?
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Slechte ervaring met Sabma

Bericht door kenneth »

Een Fox float kashima coating. Code C2MS. Was voorheen toch voor 95%beenhard. 0% tegenover 95% vindt ik toch een heel verschil :p de eerste keer heeft de lbs gebeld en zeiden​ ze dat het normaal niet kon dat de lock niet meer werkte. Als de demper voor de 2de keer niet hersteld terug komt zijn ze volgens mij toch ergens slecht bezig. Heb ze een mail gestuurd, die zullen ze Dinsdag beantwoorden hoop ik :)
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Slechte ervaring met Sabma

Bericht door Ratchet »

Fox rommel eraf gekieperd, Rockshox erop. Probleem met Lock van Monarch, opgestuurd naar Sram, weekje later, nieuwe demper in doos geleverd. Ervaring met Fox CTD was exact hetzelfde bij mij. De CTD dient nu om te vervangen als de Monarch op onderhoud is.
Plaats reactie