Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Peetch
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 mei 2017 13:48

Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door Peetch »

Een maand geleden ben ik in het fietslease programma (via KBC) gestapt bij men werkgever omdat men MTB aan vervanging toe was.
Heb gekozen voor de Trek Procaliber 9.7.
Ben er s'avonds 30 km mee gaan rijden en toen ik hem wou afstoffen zag ik dat er een scheur zat in de kader.
" onclick="window.open(this.href);return false;[

Er is wat verf af maar voor de rest geen zichtbare schade, alleen de barst.

Iemand ervaring wat TREK hier van gaat maken en/of bij leasefietsen?
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door Pasta »

Lease of niet, zoiets mag niet voorkomen he.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door Dickie »

Trek heeft levenslange garantie op zijn kadersn maakt niet uit onder welk contract ook imo.
Wel met wat downtime te rekenen: afhandeling klacht, levering nieuwe kader en hermontage...
Het ronde stukje verf dat eraf is lijkt wel te wijzen op een impact, daar zou wel discussie over kunnen ontstaan.
Peetch
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 mei 2017 13:48

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door Peetch »

Dickie schreef:Trek heeft levenslange garantie op zijn kadersn maakt niet uit onder welk contract ook imo.
Wel met wat downtime te rekenen: afhandeling klacht, levering nieuwe kader en hermontage...
Het ronde stukje verf dat eraf is lijkt wel te wijzen op een impact, daar zou wel discussie over kunnen ontstaan.
Het ronde stukje doet dat inderdaad vermoeden. Dat zei de leverancier ook al...
Heb tijdens men rit niets gemerkt... Er is geen gatje, geen krassen etc...
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door den daler »

hou ons maar op de hoogte
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door geertg »

Er geldt de eerste zes maanden een vermoeden dat het gebrek aan de fabrikant ligt.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door freezy »

Je schrijft iets over 'lease', is het dan niet aan de leasingfirma om je gewoon een vervangfiets te geven en hen alles laten oplossen?

Wat betreft de bewijslast tijdens de eerste 6 maand: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... ponse9.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dus aan Trek om aan te tonen dat een externe factor (bvb. steen) de oorzaak is.
Peetch
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 mei 2017 13:48

Re: Kaderbreuk Trek Procaliber 9.7

Bericht door Peetch »

Update

Vervanging van de kader viel onder garantie. Probleem echter is dat ik 3 weken op vakantie was (niet telefonisch beschikbaar, wat ik op voorhand heb laten weten) en ze ipv een rode kader, een nieuwe zwarte hebben gegeven...
(In de garantie voorwaarden van Trek staat vermeld dat indien een bepaalde framekleur niet verkrijgbaar is een andere kleur geleverd mag worden. In de voorwaarden van Trek staat ook vermeld dat er binnen de week moet gereageerd worden.)
Beetje vreemd want toen ik de fiets ging kiezen was de zwarte niet meer leverbaar en kon ik alleen de rode kiezen...

Voorlopig heb ik de fiets nog niet gaan ophalen en ben ik met de leasemaatschappij aan het bekijken hoe dit op te lossen.
Plaats reactie