schuimbusje

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

focus_wrc schreef:en als ge zo'n busje gebruikt bij een ust band, is die band dan nog bruikbaar? en wat met de velg enzo? kan je dat uitkuisen en het ventiel ook?
velg? da spul komt toch in de binnenband te zitten dus er is toch geen contact met de velgen? #-o
Gast

Bericht door Gast »

Giacomelli schreef:
focus_wrc schreef:en als ge zo'n busje gebruikt bij een ust band, is die band dan nog bruikbaar? en wat met de velg enzo? kan je dat uitkuisen en het ventiel ook?
velg? da spul komt toch in de binnenband te zitten dus er is toch geen contact met de velgen? #-o
UST band heeft geen binnenband :wink:
kameraad gebruikt dat spul
werkt goed en je krijgt het vrij gemakkelijk van de band en de velg af
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

manitou. schreef:
Giacomelli schreef:
focus_wrc schreef:en als ge zo'n busje gebruikt bij een ust band, is die band dan nog bruikbaar? en wat met de velg enzo? kan je dat uitkuisen en het ventiel ook?
velg? da spul komt toch in de binnenband te zitten dus er is toch geen contact met de velgen? #-o
UST band heeft geen binnenband :wink:
kameraad gebruikt dat spul
werkt goed en je krijgt het vrij gemakkelijk van de band en de velg af

maar ge kunt het toch gewoon gebruiken met gewone banden met binnenband ook. Da's trouwens een soort schuimemulsie zoals ge er hebt om dichtingen af te dichten en die kunnen makkelijk verwijderd worden met een beetje heet water (da lost op)
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ivo schreef:Je kan de vloeistof toch met een injectienaald in je bb inspuiten (kan je direct het resultaat testen :D )
:drunk: =D>

Dat zou ook een mogelijkheid zijn, idd :wink:

Maar je zal een dikke naald moeten vinden, dat spul gaat anders in je naald stollen
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

nothing 's impossible schreef:
Ivo schreef:Je kan de vloeistof toch met een injectienaald in je bb inspuiten (kan je direct het resultaat testen :D )
:drunk: =D>

Dat zou ook een mogelijkheid zijn, idd :wink:

Maar je zal een dikke naald moeten vinden, dat spul gaat anders in je naald stollen
wat is het voordeel van die naald? je kan net zo goed via het ventiel, al hoop is dat da spel dan niet gaat verstoppen zodat ge t niemeer kunt opblazen. K ga da toch s testen. #-o
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Voor je ventiel maakt dat niks uit.
Je kan wel binnenbanden kopen waar reeds latex inzit, helaas wegen die bandjes meer dan 300 gram :-?

Maar dan kan je wel rustig tussen de doornen bollen, en je kan eigenlijk je pomp en reserveband thuislaten.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

niek schreef:er stond hier een tijdje geleden zo een filmke waarin ze dat product aan het testen waren door op een plank met spijkers te rijden, was wel met een quad denkik.
Was volgens mij ne specialen band :wink:
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik bedoelde zo'n schuimbusje hoor :wink: ik zou het handig vinden het mee te doen op wedstrijden, en neen ik ga niet beginnen aan die no shit toestanden, ik zou soms nog 5 minuten voor de start andere banden steken :roll:
rolando
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 22 sep 2004 16:28
Rijdt met: cannondale

Bericht door rolando »

ik gebruik zo een busje van holts
uw band is gerepareerd,ge vind achteraf zelfs het gat niet meer terug en op de ust -velg zijn ook geen sporen terug te vinden achteraf.
goed spul dus!
Gebruikersavatar
black knight
Kerstman
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 06 feb 2005 15:27
Rijdt met: tompson razor pro+ 2008 full xt, magura hs 33 brakes evo2

Bericht door black knight »

is dat zo'n stafasie dat ge voor uw auto kunt krijgen ook, en moogt ge dat zomaar in uw binnenband spuiten ?
Krijgt ge daar dan druk genoeg mee en of kan je dan nog lossen achteraf of bijblazen ?
Plaats reactie