Kashima Coating Fox vork weggesleten

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door Kristof Huyck »

_anonymus_ schreef: Vork gaat naar Sabma via de LBS, hoop dat het garantie is.
Ik heb ooit hetzelfde voor gehad met een Reba WC, en toen was de herstelling bijna even duur als een nieuwe vork...
Dit is een vorkje van 1200 eurokes, dus de prijs van die vorkpoten zal er ook niet naast zijn.
Normale vorkpoten kosten 300 euro bij Fox, maar die met kashima coat zullen misschien nog duurder zijn...
Vorig jaar heb ik ook het probleem van ingesleten vorkpoten gehad bij een Fox vork, maar men heeft dit onder garantie vervangen. Sabma/Fox doet meestal niet zo moeilijk over garantie. De prijs van een onderhoud moet je uiteraard sowieso betalen (100 euro ong)
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door govaert »

Reflex schreef:Contact opnemen met je LBS waar hij aangekocht is en ze de vork laten opsturen naar Sabma. Uiteindelijk hoor je garantie te krijgen van je LBS en dit niet zelf met samba te regelen. Als het goed is zal je nieuwe vorkpoten krijgen. Hier is een tijd terug ook al een topic van geweest, de persoon moest toen slechts onderhoud betalen en meer niet.
Die persoon was ik. Had ook ingesleten poten. Voor de prijs van een onderhoud een upgrade gekregen van normale poten naar kashima poten. Hopelijk slijten die niet weg in het komende jaar en zijn ze van betere kwaliteit. Want ik hoor nu de laatste tijd wel veel problemen via dit forum...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door _anonymus_ »

Net mailtje van Sabma gekregen: nieuwe Kashima-poten onder garantie, enkel onderhoud te betalen.
Zoniet was het € 380...
Ikke blij!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door madskatingcow »

_anonymus_ schreef: Nu ben ik mijn fiets aan het kuisen na de tocht van gisteren, en als ik de vorkpoten wil behandelen met Brunox Deo (doe ik na elke rit) zie ik dat de Kashima Coating aan de linkerpoot een stuk weggeschuurd is!
Aan de binnenkant van de vorkdichtingen zit vet, zowel bij Rock Shox als Fox. Brunox smeert de vorkoten wel, maar lost het vet op. Hierdoor schuurt ze na een tijdje droog en dringt uiteindelijk water & zand de vork binnen.

Vraag maar is aan vorkonderhoud.be : hij kan zo zeggen wie Brunox en co gebruikt heeft, aan de hand van de slijtage.

Best is de vork om te keren, of de vorkpoten insmeren met originele Fox vorkolie op een stuk keukenrol. Paar keer inveren en de overschot afwrijven.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door _anonymus_ »

Ok, bedankt voor de tip!
Geen Brunox meer, dus.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door RigolleM »

@Madskatingcow: Fox hangt nu omgekeerd in de garage, moet je die af en toe omdraaien? Denk niet dat ze nog gaat buitenkomen de eerste 4 maanden.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door madskatingcow »

Neen, die hoef je niet om te draaien - misschien de dag voordat je ze weer in gebruik gaat nemen, opdat de olie terug het dempercircuit volledig kan vullen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door RigolleM »

madskatingcow schreef:Neen, die hoef je niet om te draaien - misschien de dag voordat je ze weer in gebruik gaat nemen, opdat de olie terug het dempercircuit volledig kan vullen.
Mersie boekoep ;-)
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door govaert »

_anonymus_ schreef:Net mailtje van Sabma gekregen: nieuwe Kashima-poten onder garantie, enkel onderhoud te betalen.
Zoniet was het € 380...
Ikke blij!
Eind goed, al goed.
Wat ik mij wel afvraag is ofdat de kwaliteit van foxen zo slecht geworden is. Hier opt forum is dit bij mijn weten al de 4de die met een 29 vork poten in garantie moet krijgen. Als ik vroeger hier opt forum wat rondlas waren er die 2 jaar of langer zonder onderhoud rondreden en die fox bleef het perfect doen. Bij mij begon de coating van mijn terralogic al te gaan op 1500 moddervrije kilometers. Dat steken op het feit dat ik mijn vork niet geregeld omdraai vind ik wel een flauw excuus. Ik denk dak ze nu dus wel geregeld ga omdraaien, want de logica erachter houdt wel steek. Misschien zelf ook op geregelde tijdstippen de olie eens verversen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Bericht door _anonymus_ »

govaert schreef:
_anonymus_ schreef:Net mailtje van Sabma gekregen: nieuwe Kashima-poten onder garantie, enkel onderhoud te betalen.
Zoniet was het € 380...
Ikke blij!
Eind goed, al goed.
Wat ik mij wel afvraag is ofdat de kwaliteit van foxen zo slecht geworden is. Hier opt forum is dit bij mijn weten al de 4de die met een 29 vork poten in garantie moet krijgen. Als ik vroeger hier opt forum wat rondlas waren er die 2 jaar of langer zonder onderhoud rondreden en die fox bleef het perfect doen. Bij mij begon de coating van mijn terralogic al te gaan op 1500 moddervrije kilometers. Dat steken op het feit dat ik mijn vork niet geregeld omdraai vind ik wel een flauw excuus. Ik denk dak ze nu dus wel geregeld ga omdraaien, want de logica erachter houdt wel steek. Misschien zelf ook op geregelde tijdstippen de olie eens verversen.
Qua werking heb ik er geen enkel probleem mee gehad, en is dit zonder twijfel de beste vork die ik ooit heb gehad.
Maar die coating, dat is inderdaad wel raar, zeker omdat je het toch regelmatig hoort. De Kashima coating zou volgens Fox slijtvaster moeten zijn, maar dat is blijkbaar toch niet het geval. Je betaalt er nochtans genoeg voor in vergelijking met de concurrentie...
En 't is ook niet dat ik de vork zwaar heb verwaarloosd: werd na iedere rit gekuist en gesmeerd met Brunox (wat dus blijkbaar niet mag, maar kom).

Een vriend van mij heeft een Fox die al drie jaar geen onderhoud meer heeft gehad, en die werkt nog perfect.
Plaats reactie