Levo turbo speed upgrade

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Levo turbo speed upgrade

Bericht door bip bip »

mijn vrouwke wil een Levo turbo ht aanschaffen waarbij de ondersteuning volgens mij wegvalt bij 27 km/h. Nu hoeft de bike om off road te rijden geen 45km/h te halen maar enkele extra km/h zou het wel prettiger maken om samen ook een wegritje te maken. Dit zou kunnen opgelost worden door de instelling van de wielomtrek te veranderen waardoor de ondersteuning werkt tot ongeveer 32 km/h. Iemand hier ervaring mee ?

grt,
bip bip
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door Dunmer »

Kijk eens op de levo facebook groep. Daar zitten er mensen die dat gedaan hebben met positief resultaat.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door Dickie »

Als je de snelheid juist wil houden op het display is zo'n BikespeedRS chip misschien een oplossing?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door pukkie89 »

Dickie schreef:Als je de snelheid juist wil houden op het display is zo'n BikespeedRS chip misschien een oplossing?
Bij een Levo kun je met de software spelen. Daar heb je geen chip nodig :-)
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door rubber-12 »

We zijn 2 weken geleden op een toertocht iemand tegengekomen met zo'n fiets.
Je kunt via een app heel veel instellen. Er bestaat er één (niet van Specialized) waarmee je zoveel kunt instellen dat hij er 42 km/u mee haalt.
Je bent wel de schatting van de nog af te leggen afstand voor je batterij leeg is, kwijt.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door bip bip »

ik weet dat de software te 'kraken' is waardoor de Levo 45 km/h haalt, maar dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb ondertussen inderdaad terug gevonden dat door de
instelling van de wielomtrek te veranderen de bike ergens tot rond de 32 km/h voor ondersteuning zorgt wat voldoende is.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door pukkie89 »

Wielomtrek op 1800 zetten en dan rijd hij zeer fijn. Heb ik bij de mijne ook gedaan.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door jervanheg »

pukkie89 schreef:Wielomtrek op 1800 zetten en dan rijd hij zeer fijn. Heb ik bij de mijne ook gedaan.
Betere wegligging, scherper sturen, meer tractie, lagere rolweerstand, betere fietshouding, preciezer schakelen, sneller remmen, en een verbeterde demping?

of .....gewoon een beetje rapper?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door pukkie89 »

jervanheg schreef:
pukkie89 schreef:Wielomtrek op 1800 zetten en dan rijd hij zeer fijn. Heb ik bij de mijne ook gedaan.
Betere wegligging, scherper sturen, meer tractie, lagere rolweerstand, betere fietshouding, preciezer schakelen, sneller remmen, en een verbeterde demping?

of .....gewoon een beetje rapper?
Gewoon een beetje rapper. Al het overige moet standaard al in orde zijn :-)
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Levo turbo speed upgrade

Bericht door bip bip »

gisteren de eerste tt samen gereden met mijn madam ( en haar Levo ) en de ondersteuning stopt nu bij 31 km/h. Perfekt om samen wat tt'en af te haspelen.

grt,
Ivan
Plaats reactie