testen van Fat Bike

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

testen van Fat Bike

Bericht door patje2 »

Iemand een idee waar ze fat bikes hebben die je kan testen voor enkele dagen.
Zou willen uitzoeken of het iets voor mij is.
Merk om het even maar liefst Scott
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: testen van Fat Bike

Bericht door BlijDatIkGlij »

Toen ik met hetzelfde probleem zat, kon je bij sommige handelaars een fietsje lenen om een halve dag proef te rijden, da's wel niet lang natuurlijk.
En anders 1 huren? https://www.smartwheels.be/verhuur/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteindelijk bleef het toch een beetje gokken hoor. (wat achteraf wel 200% mee bleek te vallen :)
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: testen van Fat Bike

Bericht door Aeromax »

ik heb er een gehad en vind een 27,5plus met 3.0 banden meer dan genoeg tenzij je de sneeuw opzoekt
just my 2cnts

imho kan je zo'n fatbike "voor hier" ook maar beter electrisch nemen
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: testen van Fat Bike

Bericht door pocoloco »

Wij hebben een dozijn fatbikes (zowel 26" met 4" banden als 27.5+ met 3"), die nu in België zijn voor de winterstop. We gebruiken die op oude (en bij momenten extreem ruwe) karavaanroutes in de Anti Atlas, waar zelfs met een goeie enduro fully niet te rijden valt.
Als iemand dat heel vriendelijk via pm vraagt en die draagt er goed zorg voor, dan mag die witte raaf er gerust eentje komen halen voor een weekje testen :-).
Plaats reactie