e-mtb 27.5 of 29'er?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

e-mtb 27.5 of 29'er?

Bericht door Jochen74 »

Vandaag 25km testgereden met de KTM Macina Force 292. Morgen nog een ritje van iets langer om te zien hoe de knie reageert. Voorlopig geen last. Ik heb uitzonderlijk ook niet met klikkers gereden. De fiets is uitgerust met plateau's en had moeite om deze los te krijgen om de spd te bevestigen. Heb het maar zo gelaten.

Lijkt mij dat op een e-mtb klikkers ook niet echt nodig zijn omdat je niet hoeft te trekken voor meer kracht. Je kan gewoon een standje hoger klikken op het dashboard.
Geen enkele keer van het pedaal geschoven en terrein ligt nochtans zeer vettig.

Nu vraag ik me 2 dingen af na de eerste testrit.

Wanneer je een boomstammetje of dergelijk tegenkomt, is het voor mij voorlopig onmogelijk om het achterwiel in de lucht te krijgen om erover te wippen zonder mijn klikkers. Wat is de truk?

En tweede, dit is een 29. Door de motor stuurt hij iets lomper maar echt opvallen doet het niet. Wat zou het verschil kunnen zijn met een 27.5? Ga je enkel voordeel halen bij een Ardens technisch bergafje tov de 29'er, of haal je er hier in de modderige veld- en traktorbaantjes ook je voordeel uit?

Thx
Plaats reactie