iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Sniper_78 »

JB schreef:
Sniper_78 schreef:Hallo,

Omdat ik onlangs geopereerd ben aan een gescheurde aorta ben ik aan het denken om een levo aan te schaffen. Vooral omdat de medicatie me afremt en ik geen zware inspanningen meer kan doen en de benen heel snel vollopen.

Nu lees ik veel over de brose motor dat deze niet zo 'goed/krachtig is als de Bosch. Is dit verschil zo groot?
Hoeveel km kan je rijden met de levo?
Hoe zit het met de hartslag, kun je deze veel lager houden met een E-bike?

Bedankt voor jullie reacties. :)
Als jou Duits goed genoeg is, is dit forum een aanrader om te lezen.
http://www.pedelecforum.de/forum/index. ... /brose.53/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt. Jo
Thx!!
Zeer interessant forum :)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door triumph_st »

Volgens het Duitse forum schijnt er een belangrijke Bosch update in aantocht te zijn voor de Performance CX 2016/2017 motoren. De 'sport' ondersteuningsstand zou vervangen worden door een 'emtb' stand; een stand die o.a. afhankelijk van pedaaldruk en kracht zelf progressief de ondersteuning regelt. Zonder dat de fietser zelf tussen ondersteuningsmodi te moeten schakelen dus.
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door JB »

triumph_st schreef:Volgens het Duitse forum schijnt er een belangrijke Bosch update in aantocht te zijn voor de Performance CX 2016/2017 motoren. De 'sport' ondersteuningsstand zou vervangen worden door een 'emtb' stand; een stand die o.a. afhankelijk van pedaaldruk en kracht zelf progressief de ondersteuning regelt. Zonder dat de fietser zelf tussen ondersteuningsmodi te moeten schakelen dus.
http://ebike-mtb.com/der-neue-emtb-modu ... r-im-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
CCrider
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 25 mei 2017 19:45
Rijdt met: Focus Raven LTD. Specialized Diverge Comp

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door CCrider »

Ben aan t wachten op de levering van onze Focus Jafira. Hebben alle twee sinds een paar jaar een paar kalkhoffs aangeschaft om recreatief te gaan fietsen, maar de roep om in t bos te gaan rijden heeft ons overtuigd om eens te gaan proefrijden met een MTB.
Normaal worden ze volgende week afgeleverd en kunnen we dus gaan bollen.
Vooraleer aan het serieuze werk te beginnen ga ik eerst eens met ons madam hier achter in menne hof (landduinen rit) wat oefenen!
Misschien dat we later dan eens kunnen deelnemen met een groepke hier van het forum :-D
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door krikke46 »

oke maat !! we verwachten u. Er wordt al een drie tal weken gereden met ongeveer 5-8 man .
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Aeromax »

dacht voor de BMC te gaan, op basis van foto's van het prototype
daar de info niet doorstroomde en ik getipt was dat de nieuwe Genius in E-bike-vorm "da bomb" ging zijn
het er op gewaagd, topic volgt na levering

en idd: :P :-D :drunk:

I said just a few weeks ago that BMC’s Trailfox AMP was one of the best-cornering e-bikes I’ve ridden, but I have to change my mind now that I’ve ridden the E-Genius. For me, Scott’s longer, slacker geometry and far better-balanced suspension make it far more capable in my opinion.


http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... iew-51373/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/i ... 630-80.jpg
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door roger »

Hier nog een beetje lectuur.Voor mij de beste site betreft MTb wel iets meer enduro gericht.

http://www.vojomag.com/prise-en-main-sc ... u-shimano/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vojomag.com/presentation-bmc ... realite-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Aeromax »

merci Roger
moeten nog eens afspreken hé
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door roger »

Aeromax schreef:merci Roger
moeten nog eens afspreken hé

Lig terug in de prullenmand met gebroken sleutelbeen opgelopen op 4 juni,op 18 juli terug op consultatie maar mountainbiken zal toch nog wel een tijdje duren.

Kijk maar eens naar Absalon(zelfde week-end als ik),hij dacht al dit week-end te herbeginnen maar uitgesteld tot 30 juli

De nieuwe trek is ook niet slecht.

Maar waarom voor jou een e-bike,toch wat te jong vind ik?Vooral je bent toch geen beginneling met heel wat ervaring in het biken.

Ga eens naar de face-book van Fons Moors hij heeft een Levo en herleeft als een kind,maar is wel 72 jaar.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Aeromax »

oa om via leukere trails naar het bedrijf te kunnen rijden om daar inspectie te kunnen doen, nu moet ik dat "in rechte lijn" doen en ik zou op de terug liever via Bierges/Wavre/Nethen en Heverlee-bos terug naar Leuven rijden

en 't vrouwke ook wat meer aan de gang te krijgen
na een long-embolie mag die niet 'intensief' sporten...

een van de Franse oud-kampioenen kan zich nog niet meer voorstellen dat je nu nog een non-electric bike koopt
al was het maar omdat je veel grotere afstanden, incl "leuke secties/trails"
Plaats reactie