iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Foempes »

Garmin Express op de pc en de app op je Garmin installeren ... voor meer info

https://apps.garmin.com/nl-BE/apps/b58c ... 2474f30916" onclick="window.open(this.href);return false;
Rodolfo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:24
Rijdt met: Specialized Levo Fattie

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Rodolfo »

Gisteren ook overstag gegaan en na een testrit een Specialized Levo Fattie besteld. Hij is bestemd voor gebruik in Provence, waar ik net een tweede verblijf heb gekocht. En daar is het continu steil, niet te vergelijken met onze vlakke ritjes in de Kempen. Ben benieuwd. En heb ook dan maar meteen mijn Specialized 29 FS te koop gezet. Rudy
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

Vandaag mijn eerste 36 km gedaan met de 6fattie.

Dit is werkelijk fan-tas-tisch! Eindelijk nog eens een rit zonder kniepijn. En dat terwijl je toch nog in een goeie hartslag zit en zweet.
Het is dus niet zo dat je op het eind van je rit het gevoel hebt dat je niets gedaan hebt. Maar de krachten worden wel veel beter verdeeld. Ik denk zelfs in velen hun geval een gezondere manier van sporten.

Voorlopig ben ik heel blij met de aankoop, de euro's zijn het waard. Enkel wat last van scheurmond door mijn constante big smile tijdens de rit... :-D
kmkflyer
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 feb 2017 22:42

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door kmkflyer »

Ik heb gisteren de Levo de sporen gegeven, 54km aan een gemiddelde van 25km waarvan een derde in het bos :-D
Heb mij ook goed geamuseerd, vooral toen er 2 wielertoeristen in mijn wiel kwamen hangen en toch een tandje moesten bijsteken :lol: Eéntje kwam eens langszij rijden en toen hij in de mot kreeg dat ik 'extra' PK's aan boord had lieten ze zich uitzakken, ik ook met een big smile verder O:)

Batterij was wél helemaal leeg, ik had misschien nog 5km over. Dat ligt volgens mij aan het feit dat ik niet alleen 95kg weeg maar ook een 300hoogtemeters had en deze telkens full speed naar boven reed in trail, sommige hellingen tegen 35kmu....Mijn dealer heeft een beetje 'gesleuteld' aan de afstelling :-$ :-$
Ik wou gewoon eens weten hoeveel km de batterij dan aankon, nu weet ik het dus. Indien het volgende dagen eens wil stoppen met regenen ga ik hetzelfde toertje nog eens doen maar aan een lager gemiddelde en eens kijken hoeveel km ik er meer uitkrijg, ik hoop op iets boven de 60 uit te komen.
En ja, ook ik was na de rit moe maar niet kapot! Mijn hartslag lag een stuk lager, ik zat nu rond de 130, vroeger zat ik rond de 160 met uitschieters boven de 180 als het naar boven ging, en dat scheelt een slok op de borrel, NIET gezond voor iemand van 60+ :-"

Grtz Rudi
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

Ik heb de rit bewust in normaal tempo gedaan. 90% eco, 9%trail en 1% om eens te zien wat de turbo doet.
Een gewone bloso mtb-rit gereden. 36 km aan een gemiddelde van 19 per uur, dus zeker niet overdreven.
Nog 50% van de baterij over alstublieft :-D
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

Jochen74 schreef:Vandaag mijn eerste 36 km gedaan met de 6fattie.

Dit is werkelijk fan-tas-tisch! Eindelijk nog eens een rit zonder kniepijn. En dat terwijl je toch nog in een goeie hartslag zit en zweet.
Het is dus niet zo dat je op het eind van je rit het gevoel hebt dat je niets gedaan hebt. Maar de krachten worden wel veel beter verdeeld. Ik denk zelfs in velen hun geval een gezondere manier van sporten.

Voorlopig ben ik heel blij met de aankoop, de euro's zijn het waard. Enkel wat last van scheurmond door mijn constante big smile tijdens de rit... :-D
Dat horen we graag ! Ik reed vandaag een tourtochtje in Waregem : 60 km met mijn 6-fattie. Ook ferm genoten ! :-)
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

kmkflyer schreef:Ik heb gisteren de Levo de sporen gegeven, 54km aan een gemiddelde van 25km waarvan een derde in het bos :-D
Heb mij ook goed geamuseerd, vooral toen er 2 wielertoeristen in mijn wiel kwamen hangen en toch een tandje moesten bijsteken :lol: Eéntje kwam eens langszij rijden en toen hij in de mot kreeg dat ik 'extra' PK's aan boord had lieten ze zich uitzakken, ik ook met een big smile verder O:)

Batterij was wél helemaal leeg, ik had misschien nog 5km over. Dat ligt volgens mij aan het feit dat ik niet alleen 95kg weeg maar ook een 300hoogtemeters had en deze telkens full speed naar boven reed in trail, sommige hellingen tegen 35kmu....Mijn dealer heeft een beetje 'gesleuteld' aan de afstelling :-$ :-$
Ik wou gewoon eens weten hoeveel km de batterij dan aankon, nu weet ik het dus. Indien het volgende dagen eens wil stoppen met regenen ga ik hetzelfde toertje nog eens doen maar aan een lager gemiddelde en eens kijken hoeveel km ik er meer uitkrijg, ik hoop op iets boven de 60 uit te komen.
En ja, ook ik was na de rit moe maar niet kapot! Mijn hartslag lag een stuk lager, ik zat nu rond de 130, vroeger zat ik rond de 160 met uitschieters boven de 180 als het naar boven ging, en dat scheelt een slok op de borrel, NIET gezond voor iemand van 60+ :-"

Grtz Rudi
Blij dat je blij bent ! :-)
kmkflyer
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 feb 2017 22:42

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door kmkflyer »

Jochen74 schreef:Ik heb de rit bewust in normaal tempo gedaan. 90% eco, 9%trail en 1% om eens te zien wat de turbo doet.
Een gewone bloso mtb-rit gereden. 36 km aan een gemiddelde van 19 per uur, dus zeker niet overdreven.
Nog 50% van de baterij over alstublieft :-D
Dat beloofd, ik heb de batterij wel overbelast denk ik, ik heb echt niet zuinig gereden maar van de week pak ik het anders aan en ga ik proberen hoever ik kom op dezelfde manier als jij :wink:

Grtz Rudi
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Mister No Chaïn »

De vraag is wel of die opgefokte e-bikes het op termijn niet gaan verkloten voor de gewone mtb'er. We mogen nu al op zoveel plaatsen niet meer komen, als de groene mannen zien dat er wekelijks bikers tegen 35 a 40 per uur door de bossen knallen kan je je afvragen wat het verschil nog is tov een elektrische moto. Als de groen iets vinden om mtb'ers uit het bos te houden zullen ze het niet laten liggen.
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

Mister No Chaïn schreef:De vraag is wel of die opgefokte e-bikes het op termijn niet gaan verkloten voor de gewone mtb'er. We mogen nu al op zoveel plaatsen niet meer komen, als de groene mannen zien dat er wekelijks bikers tegen 35 a 40 per uur door de bossen knallen kan je je afvragen wat het verschil nog is tov een elektrische moto. Als de groen iets vinden om mtb'ers uit het bos te houden zullen ze het niet laten liggen.
Onze fietsen zijn begrensd op 26 km/u. ;-)
Plaats reactie