SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Voila , deze morgen de Fatboy opgehaald en direkt de Schwalbe BB erin gestoken , lichtere pedalen , voorlopig 13.9 KG . Mijn eerste gedacht om stuur/pen en zadelpen om te wisselen voor lichtere exemplaren laat ik (voorlopig) zo .

Wat mij wel opvalt is dat met de Schwalbe's (bb) er een "deuk" in de buitenband zit ter hoogte van het ventiel . Beetje harder oppompen en zo enkele uren laten staan ? Alle tips zijn welkom .
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Christ D. schreef:Voila , deze morgen de Fatboy opgehaald .
Succes ermee.... laat eens een foto achter hier.

Deze week eerste mankement aan de FB.... de Sramschakkelhandvat is zijn kliks kwijt. Blijft wel alls feiloos doen maar minste dat je het aanraakt verspringt hij van versnelling. Is nu bij mijn dealer gedemonteerd en opgestuurd naar Sram. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Gisteren de TT van Waasmunster gereden en super meegevallen !!
Vraagske , bij gebruik van die Schwalbe bb heeft de buitenband een "deuk" daar waar het ventiel door de velg komt . Ik voel dit ook bij het rijden op hardere ondergrond . Oplossing daarvoor ?

Ik ben voor de goedkoopste Fatboy gegaan omwille het kleur . Upgrades doe ik als cassette,ketting enzo versleten zijn. Na de winter komt er dan wat carbon op (zadelpen ,stuur , stuurpen,...)
Afbeelding

Met de Shwalbe binnenbanden en lichtere pedalen weegt hij 13.9 kg.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Afbeelding

Zalig genieten .
Next upgrade : Tubeless .
Stanny
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 09:01
Rijdt met: Skinny Gary Fisher, Fat Farley

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Stanny »

Christ D. schreef:Afbeelding

Zalig genieten .
Next upgrade : Tubeless .
Pen uw ervaringen met het tubeless leggen anders hier eens neer. Blijkt niet zo eenvoudig volgens: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/specia ... 02936.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

Ben dus benieuwd want ga zelf richting fatbike met tubeless als een optie.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Ik ga het op deze manier doen , is uiterst succesvol.

http://cyclesinlife.com/tubeless-fatbik ... on-update/
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Voorwiel/band is tubeless gemaakt en met succes !
Gisteren de velg voorzien van tape en een nachtje met binnenband en buitenband gemonteerd laten staan. deze morgen bb eruit en NoTubes erin gegoten. Schudden ,draaien en elke kant een half uurke op een emmer laten liggen om de melk zijn werk te laten doen in de flanken.
Staat nu al enkele uren op 1 Bar en nog niet gezakt. Als het over is met hagelen/regenen eens een blokske rondrijden.

Fingers crossed.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1618
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

RUSOR schreef:
Christ D. schreef:Voila , deze morgen de Fatboy opgehaald .
Succes ermee.... laat eens een foto achter hier.

Deze week eerste mankement aan de FB.... de Sramschakkelhandvat is zijn kliks kwijt. Blijft wel alls feiloos doen maar minste dat je het aanraakt verspringt hij van versnelling. Is nu bij mijn dealer gedemonteerd en opgestuurd naar Sram. Ben benieuwd.
Wss die veer dat losgekomen is. Heb ik ondertussen ook voorgehad ,maar zelf opgelost.
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Christ D. schreef:
RUSOR schreef:
Christ D. schreef:Voila , deze morgen de Fatboy opgehaald .
Succes ermee.... laat eens een foto achter hier.

Deze week eerste mankement aan de FB.... de Sramschakkelhandvat is zijn kliks kwijt. Blijft wel alls feiloos doen maar minste dat je het aanraakt verspringt hij van versnelling. Is nu bij mijn dealer gedemonteerd en opgestuurd naar Sram. Ben benieuwd.
Wss die veer dat losgekomen is. Heb ik ondertussen ook voorgehad ,maar zelf opgelost.
Bij mij hebben ze de hendel vervangen in garantie
Andy79
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 mar 2007 15:04
Rijdt met: Surly Krampus

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Andy79 »

Christ D. schreef:Voorwiel/band is tubeless gemaakt en met succes !
Gisteren de velg voorzien van tape en een nachtje met binnenband en buitenband gemonteerd laten staan. deze morgen bb eruit en NoTubes erin gegoten. Schudden ,draaien en elke kant een half uurke op een emmer laten liggen om de melk zijn werk te laten doen in de flanken.
Staat nu al enkele uren op 1 Bar en nog niet gezakt. Als het over is met hagelen/regenen eens een blokske rondrijden.

Fingers crossed.
Welke tape heb je gebruikt? Ik wil mijn Pugsley ook tubeless gaan maken.
Ergens de Scotch Tough Duct Tape gevonden?
Plaats reactie