Iemand ervaring met een e-mtb ?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door endorfin »

Zou zo nog wel eentje willen hebben voor +12u tochten te maken id ardennen. Maarja motor in de naaf, trapas, voorwiel ?
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Bericht door radicalbiker »

+12u tochten #-o gaat ge zonnepanelen op uwe rug monteren om de batterij te laden. :lol:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Klopt, heb zo ne rugzak.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Ene van mijn bikematen heeft eens in bruiklening gehad,een giant geloof ik.........manman,gaat dat vooruit.
12 uur zal de bat.... wel niet meegaan en als men dan zonder valt is het een stuk zwaarder trappen.
Gebruikersavatar
jimmyvlb
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: za 06 mei 2006 20:34
Rijdt met: VN Tuareg 650b & VN Zion SS

Bericht door jimmyvlb »

hmmm, geef mij maar een Specialized Turbo...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

KTM heeft ook een E MTB
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Overbike in Overijse is verdeler van KTM en heeft e-bikes, ook testbike staan
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Bericht door geertg »

Heb onlangs in de Ardennen (Paliseul) een tourtocht meegereden, er was een deelnemer met een e-bike van Ghost (E-Hybride Trail 4000). Het was niet meteen zichtbaar dat het om een e-bike ging, naar eigen zeggen was het de eerste e-bike van Ghost in België. Heb er even mee gesproken en hij had er al 400 km. mee gereden en was zeer tevreden, was om gezondheidsredenen moeten overstappen op een e-bike, het was dat of stoppen.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Niks persoonlijk maar, als iemand +12 uren tochten wilt doen moet die maar wat meer trainen ipv te chipotteren #-o

E-bikes voor oudere mensen of woon werk verkeer vind ik een positieve evolutie, maar e-racefietsen en e-mountainbikes moeten ze wat mij betreft weren op sportieve evenementen en in de natuur gewoon beschouwen als gemotoriseerde voertuigen (daar is nu nog geen duidelijkheid over).

Als je de grote jan wil uithangen door lange tochten te rijden, train dan;

Als je gemotoriseerd door den bos wil, vraag dan toestemming of blijf er weg!
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Bericht door geertg »

nothing 's impossible schreef:Niks persoonlijk maar, als iemand +12 uren tochten wilt doen moet die maar wat meer trainen ipv te chipotteren #-o

E-bikes voor oudere mensen of woon werk verkeer vind ik een positieve evolutie, maar e-racefietsen en e-mountainbikes moeten ze wat mij betreft weren op sportieve evenementen en in de natuur gewoon beschouwen als gemotoriseerde voertuigen (daar is nu nog geen duidelijkheid over).

Als je de grote jan wil uithangen door lange tochten te rijden, train dan;

Als je gemotoriseerd door den bos wil, vraag dan toestemming of blijf er weg!
Ik zou dit toch nuanceren, de biker in Paliseul was een fervent mtb'er maar een zware hartoperatie maakte een einde aan zijn hobby. Dergelijke mensen zijn zeker geholpen met een e-mtb en m.i. zeker welkom in den bos.
Plaats reactie