Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Iemand ervaring met een e-mtb ?

Iemand ervaring met een e-mtb ?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Svenny007 Avatar gebruiker
Mountainbiker

ik ben ook enorm aan het twijfelen tussen een stumpjumper of een Levo.

er zit hier een engeltje en een duiveltje op mijn schouders dat allebei iets anders aanraad.

met de StumpJumper op pure eigen kracht omhoog (wat me nu nog redelijk lukt)
alleen ben ik verkocht aan Ardennen ritjes en daar kan ik de grotere tochten niet aan en moet ik de kleinere nemen, met het knagende gevoel dat ik veel leuke stukken gemist heb...

of met de Levo toch de lange ritten kunnen uitrijden (voor zover dit mogelijk is met het bereik van de batterij ?)
en toekomst gezien ? trainen zit er bij mij niet in. in de week "zwaar" werk van 7 tot ±18u. s'avonds meestal nog prijsofferte's uitrekenen . zaterdag houd ik vrij om met het gezin iets te kunnen doen
dus houd ik enkel zondag vrij om te gaan mountainbiken en dan wil ik er zo veel mogelijk uit halen...

vorige maand heb ik ze beide eens even kunnen testen bij specialized test the best in lichtaart. die omgeving is niets vergeleken met de Ardennen, en het parkoers dat uitgepijld stond stelde niet zo veel voor.
( en ik ben eigenlijk meer gaan "spelen" in de kuil)

ik had op de levo een zeer goed gevoel van stabiliteit en dat je toch nog moet werken en techniek gebruiken bij een zwaardere klim.

bij de stumpjumper had ik juist de pech dat het balhoofd los stond en dit zeer onstabiel aanvoelde bij het afdalen en remmen....

eind deze maand ga ik ze nog eens testen met 4bikes in La Roche en hoop daar de knoop te kunnen doorhakken.

bip bip Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT zaskar 100 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Colnago baanslet
Svenny007 schreef:
ik ben ook enorm aan het twijfelen tussen een stumpjumper of een Levo.

er zit hier een engeltje en een duiveltje op mijn schouders dat allebei iets anders aanraad.

met de StumpJumper op pure eigen kracht omhoog (wat me nu nog redelijk lukt)
alleen ben ik verkocht aan Ardennen ritjes en daar kan ik de grotere tochten niet aan en moet ik de kleinere nemen, met het knagende gevoel dat ik veel leuke stukken gemist heb...

of met de Levo toch de lange ritten kunnen uitrijden (voor zover dit mogelijk is met het bereik van de batterij ?)
en toekomst gezien ? trainen zit er bij mij niet in. in de week "zwaar" werk van 7 tot ±18u. s'avonds meestal nog prijsofferte's uitrekenen . zaterdag houd ik vrij om met het gezin iets te kunnen doen
dus houd ik enkel zondag vrij om te gaan mountainbiken en dan wil ik er zo veel mogelijk uit halen...

vorige maand heb ik ze beide eens even kunnen testen bij specialized test the best in lichtaart. die omgeving is niets vergeleken met de Ardennen, en het parkoers dat uitgepijld stond stelde niet zo veel voor.
( en ik ben eigenlijk meer gaan "spelen" in de kuil)

ik had op de levo een zeer goed gevoel van stabiliteit en dat je toch nog moet werken en techniek gebruiken bij een zwaardere klim.

bij de stumpjumper had ik juist de pech dat het balhoofd los stond en dit zeer onstabiel aanvoelde bij het afdalen en remmen....

eind deze maand ga ik ze nog eens testen met 4bikes in La Roche en hoop daar de knoop te kunnen doorhakken.

het zal er wat van afhangen wat je met 'grote' tochten in de Ardennen bedoelt . Als je zelf nog een goede basisconditie hebt ,redelijk op gewicht staat en je kan nog veel in de eco stand rijden dan kan je nog wel een deftige afstand halen. Je moet ook wat leren spelen met de instellingen per ondersteuningsniveau. Zo fietst mijn vrouwtje ( Levo ht ) voor de vlakkere tochten steeds met 20% ondersteuning in eco stand, voor de tochten met wat hoogtemeters ( 800 à 1000 op 55-60 km ) varieert ze naargelang de vorm van de dag tussen 20 en 25 % in eco stand. Zo komt ze toch wel aan de meet met nog bijna een halfvolle batterij , wel alles in eco gefietst, en acceleratie op 50% gezet.
Ze is in ieder geval tevreden dat ze de stap van de Salsa 29er naar de Levo heeft gezet , ondanks haar gebrek aan (tranings-) tijd kan ze nu toch haar tt meepikken en de fiets geeft inderdaad nog altijd het gevoel te moeten werken ( zolang je niet te veel ondersteuning vraagt ).

Vorige

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB