Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Show your e-mtb

Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team


Bericht za 31 dec 2016 14:34
ktm boy Mountainbiker

Berichten: 36
Mijn bike: ktm race line

Wie kent of heeft ervaring met de Spaanse Bultaco Brinco?

Bericht vr 17 maart 2017 19:24
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3786
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
We plannen een trip door Toscane.
Ik ga met de gewone mtb en voor het vrouwke heb ik met een 26" frame dat ik nog had liggen en een Bafang-kit vooral een lichtere e-mtb ineen willen steken. (Moet ook op de trein).
Bedoeling ook om lichte off-road te doen: vooral Strade Bianchi, wat veldwegen, paden en een groot stuk asfaltbaantjes.
Daarom 27.5 wielen en licht genopte 1.95" Maxxis bandjes gestoken.
Met het rack voor de tassen komt de bike op 19kg.
14,5 Ah 36V batterij, Bafang BBS01 midmotor.
Ondersteuningslimiet kan aangepast worden via het display, Er kunnen tot 9 assist-standen gekozen worden. 5 vond ik voldoende.
Remhendels met brake-sensorkabel.
Afbeelding
Batterijpack met USB-aansluiting
Afbeelding
De shift sensor heb ik aan de zitbuis bevestigd, heb gelezen dat sommige sensors die te dicht bij de derailleur of aan de shifter zitten al eens valse signalen durven geven. De kabeltjes heb ik afgetakt aan een remonderbreker. Zorgt voor een onderbreking van de power van ong 1sec tijdens het schakelen.
Ook een kapje geplaatst om de kabelspaghetti weg te steken. Er komt nog een folie rond in carbon print.
Afbeelding
De speedsensor.
Afbeelding
De 'stroomhendel' zorgt voor extra boost of in 'motciclet' modus te rijden.
Afbeelding
Had nog een goede Shimano 9speed shifter liggen.
Afbeelding
Max met de stroomhendel in onbelaste toestand, effectief rond de 30k/u op het vlakke, ook goed na 23,8km nog 3/4 batterij na testrit in alle modi:
Afbeelding
Ergon zadeltje, BB7 remmen met stevige Pizza Disc 180mm schijven., zadel moet wel nog wat omlaag, staat op een hoogte die mij voor de testrit beter paste.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dickie op do 13 jul 2017 12:21, in totaal 2 keer bewerkt.

Bericht za 18 maart 2017 15:19
triumph_st Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 263
Mijn bike: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race en Stevens Triton, allen met ellentrik
Je hebt daar een ferm fietske in mekaar gestoken. Uw vrouwke gaat kontent zijn =D>

Bericht zo 19 maart 2017 11:38
IPPE Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1031
Mijn bike: TURNER 5SPOT & RFX
Hoe wordt de motor vastgemaakt? Enkel op de BB of ook op het frame? Kan je eens een detail foto daarvan nemen?

Bericht zo 19 maart 2017 14:39
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3786
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
IPPE schreef:
Hoe wordt de motor vastgemaakt? Enkel op de BB of ook op het frame? Kan je eens een detail foto daarvan nemen?


De motor zit enkel bevestigd door het BSA-huis (68mm), de BSA draad wordt niet gebruikt.
De as waarmee de motor bevestigd wordt past er net door. Op youtuub staan er veel filmpjes, dit is een goeike:

https://www.youtube.com/watch?v=DK_VHxYjDRk

Kleine probs bij mij:
- mounting plate trok scheef, mijn bsa huis was blijkbaar net iets breder dan de makers veronderstellen, opgelost met een paar rondellekes.
- Foute shift-sensor meebesteld, makkelijkst ware geweest om een Y-kabel mee te bestellen die zo een remonderbreker+schakelsensor combineert, opgelost door de draad door te knippen, draadjes te solderen en met krimpkous waterdicht gemaakt. Even met de gedachte gespeeld om alle connectoren weg te halen, maar dat zou te veel werk geweest zijn voor enkel maar esthetisch resultaat. Het ziet er iets fijner uit. Maar dan begint het werk opnieuw als je naar een ander frame overstapt.

detailfoto:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dickie op do 13 jul 2017 12:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht zo 19 maart 2017 14:39
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3786
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
triumph_st schreef:
Je hebt daar een ferm fietske in mekaar gestoken. Uw vrouwke gaat kontent zijn =D>



Tis te hopen :-D

Bericht zo 19 maart 2017 21:08
IPPE Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1031
Mijn bike: TURNER 5SPOT & RFX
Dickie schreef:
IPPE schreef:
Hoe wordt de motor vastgemaakt? Enkel op de BB of ook op het frame? Kan je eens een detail foto daarvan nemen?


De motor zit enkel bevestigd door het BSA-huis (68mm), de BSA draad wordt niet gebruikt.
De as waarmee de motor bevestigd wordt past er net door. Op youtuub staan er veel filmpjes, dit is een goeike:

https://www.youtube.com/watch?v=DK_VHxYjDRk

Kleine probs bij mij:
- mounting plate trok scheef, mijn bsa huis was blijkbaar net iets breder dan de makers veronderstellen, opgelost met een paar rondellekes.
- Foute shift-sensor meebesteld, makkelijkst ware geweest om een Y-kabel mee te bestellen die zo een remonderbreker+schakelsensor combineert, opgelost door de draad door te knippen, draadjes te solderen en met krimpkous waterdicht gemaakt. Even met de gedachte gespeeld om alle connectoren weg te halen, maar dat zou te veel werk geweest zijn voor enkel maar esthetisch resultaat. Het ziet er iets fijner uit. Maar dan begint het werk opnieuw als je naar een ander frame overstapt.

detailfoto:
Afbeelding


Ziet er cool uit.
Kan de remonderbreker ook op hydraulische remmen gemonteerd worden?

Bericht zo 19 maart 2017 21:58
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3786
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Ander type voor op bestaande remhendels,
Afbeelding.

Bericht zo 19 maart 2017 22:14
TaurineR Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1605
Mijn bike: C. FSi
Een standaard electrische fiets weegt meestal >20kg.
Deze ziet er een stuk lichter uit, wat gewicht heb je?
Mooi resultaat voor zelfbouw trouwens, proficiat Dickie!

Bericht ma 20 maart 2017 13:22
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3786
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
TaurineR schreef:
Een standaard electrische fiets weegt meestal >20kg.
Deze ziet er een stuk lichter uit, wat gewicht heb je?
Mooi resultaat voor zelfbouw trouwens, proficiat Dickie!


Merci, 19kg mét het bagagerek (ca 0.5kg) en de pedalen.

VorigeVolgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB