iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

wanneer ik de app open, kom ik op de beginpagina waar ik "sign up" kan kiezen, of kan inloggen.
Wanneer ik sign up kies kom ik in een volgend scherm waar bikes found staat. iK kan dan enkel back aantikken en kom weer in het beginscherm.
DAar tik ik op login maar ik ben niet geregistreerd. hb dus geen username en wachtwoord.
Ik geraak dus niet verder. Wat te doen?
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

Haai,
ik heb het ook al geprobeerd, eerst werkte het wel, maar achteraf niet meer.
En, ik heb achteraf niet meer geprobeerd. Ik gebruik de ap niet.
Ik bestuur mijn levo met mijn gps, garmin 1000. Zo kan ik het de fiets verzetten van vermogen. Ik verzet het echter niet. De eco 20% ondersteuning is voldoende in alle omstandigheden ! Wat dan wel interessant is, ik zie het batterijvermogen op de gps.
Ik zal een dezer dagen nog eens proberen om die ap weer te doen werken.
Een tip : om je fiets te verbinden met gsm hou je best je gsm zo dicht mogelijk rond de motor-batterij. ;-)
De ap is eigenlijk wel interessant. Standaard is hij ingesteld op 20-50-100 % ondersteuning. Met da ap kun je deze getallen veranderen.
Je ziet er ook de temperatuur van je motor op. Ook na het inbrengen van een route, kan je levo er voor zorgen dat het vermogen verdeeld wordt over de volledige rit. Dit voorkomt dat je plots met een lege batterij zit.
Maar zoals gezegd, ik gebruik dit alles niet. Ik maak er eens werk van. Voor mij gaat dit allemaal wat te ver. Ik kan niet meer mee met al die zaken.
Nog een tip. Er bestaat een knopje (draadloos) die je op het stuur kan plaatsen. Zo kan je hiermee het vermogen verzetten. Mijn vrouw heeft dit op haar levo staan. Maar ook.... zij gebruikt dit nooit ! Ze rijdt ook steeds op 20 %, de laagste stand. Ruim voldoende ! Voor de levo-rijders:op facebook is er een groep : turbo-levo-addicted ! Ik zit ook in deze groep. Daar vind je ook heel wat tips en trucs. ;-) Het is een groep die vooral door Franstaligen bezocht wordt. Hopelijk brengen wij daar wat verandering in. Of misschien start ik wel een Nederlandstalig groepje. mmm. ga ik doen ! :-) :-) Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes,
marc. <°))))))><
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

Zo een nl groep zie ik ook wel zitten.

Hoe koppel je de garmin met de levo? Is dat ook bluetooth?

Heb ook zo een stuurknopje en lijkt me wel interessant
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

Haai,
ik heb ondertussen een groepje op facebook gemaakt. (o)
het is een besloten groep : Turbo levo specialized. Allen welkom. :-)
Inderdaad, de garmin werkt via bluetooth.
groetjes,
marc. <°)))))><
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

Plaats je de link eens want er zijn er meerdere
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door koiliefhebber »

https://www.facebook.com/groups/4317556 ... 9/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door triumph_st »

En nieuwe Giants: http://www.emtb-news.de/news/giant-full ... -374039989" onclick="window.open(this.href);return false;
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door krikke46 »

hoi even een vraagje aan de levo rijders . welke afstand is mogelijk met de levo tijdens een ardennen rit. zijn toertochten van 50 km met 1500hm doenbaar of is dit een utopie.
van een twijfelende overstapper !!!
kmkflyer
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 feb 2017 22:42

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door kmkflyer »

krikke46 schreef:hoi even een vraagje aan de levo rijders . welke afstand is mogelijk met de levo tijdens een ardennen rit. zijn toertochten van 50 km met 1500hm doenbaar of is dit een utopie.
van een twijfelende overstapper !!!
Heb de mijne nog maar een paar dagen maar ik denk wel dat het goed doenbaar is als je 40km in Eco rijd en de rest in trail. De duurdere modellen hebben ook een grotere batterij maar hebben ook een iets hoger gewicht...

Grtz Rudi
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Bericht door Jochen74 »

Hoe koppel je de edge 1000 aan de levo?

Bij de edgee naar bluetotth en apparaten zoeken en de levo aanzetten?

Indien ja, vind de gps de levo niet. Kan onmiddelllijk ook een verklaring zojn waarom de mission control niet reageert :(
Plaats reactie