Bosch Purion display (ipv Intuvia)

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Bosch Purion display (ipv Intuvia)

Bericht door triumph_st »

Nieuwe (kleine) Bosch Purion display ipv die lompe Intuvia met zijn aparte bedieneenheid:

http://ebike-mtb.com/bosch-2017-neues-p ... t-charger/" onclick="window.open(this.href);return false;
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Bosch Purion display (ipv Intuvia)

Bericht door jervanheg »

Om de Intuvia nu "lomp" te gaan noemen????

Ik vind het trouwens allesbehalve een betere oplossing. Ikzelf heb de gewoonte om de schakelaar van de Intuvia vrij veel naar beneden te plaatsen, omdat ik dan met de duim zowel + als - kan bedienen, zonder daarvoor mijn grip aan te moeten passen. Bij deze wordt dat al ineens een pak moeilijker, want door de aanwezigheid van de display ben je zowaar verplicht (wegens de leesbaarheid) om de schakelaar - naar mijn aanvoelen - véél te rechtop te plaatsen, waardoor bediening van de knoppen met de duim niet natuurlijk meer is, je duim zit toch meestal onderaan je handvat. Je zal dus je grip moeten wijzigen, en je ogen van de weg afnemen om op de + te duwen.

Geef mij dus maar de lompe intuvia :-)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Bosch Purion display (ipv Intuvia)

Bericht door triumph_st »

Met lompe Intuvia bedoel ik ook de Intuvia = het scherm zelf.
De bedieneenheid van de Intuvia (met de +/- toetsen) zelf is niet zo 'lomp'.
Met de Purion heb je scherm(pje) en bedieneenheid in één. Op een eMTB m.i. beter dan dat grote scherm.
Plaats reactie