SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Christ D. »

Andy79 schreef:
Welke tape heb je gebruikt? Ik wil mijn Pugsley ook tubeless gaan maken.
Ergens de Scotch Tough Duct Tape gevonden?
Ik heb die Scotch gebruikt , werkt zéér goed. Gevonden op Amazon , 2 rollen is genoeg. De wielen zijn nu al enkele dagen en een rit of drie waarvan één in natte omstandigheden (wielen in 't water) mooi op druk gebleven , tape komt niet los. . Ik ben een tevreden mens ;) Binnen een week of 2 eens de banden demonteren en alles eens goed checken.
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Hallo Fatty's. Nieuwe uitdaging gevonden voor mijn Fatboy : Snow-epic in Engelberg (Swiss) februari 2015. Ziet er veel belovend uit, zelfde organisatie van Cape-epic. Eén groot nadeel : inschrijvingsgeld > €1000 tot €2000 volgens overnachting. Laat er deze winter maar veel sneeuw vallen in onze Ardennen. Jammer dat er zo bepaalde manifestaties zo elitair komen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: SPEC FATBOY

Bericht door _alain_ »

Als je een nieuwe uitdaging uitzoekt met je fatbike,
rij de Rovaniemi 150.
Andy79
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 mar 2007 15:04
Rijdt met: Surly Krampus

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Andy79 »

gho schreef:Ik heb de Schwalbe SV 13f opliggen.
Dat past en scheelt heel wat in gewicht.
Besteld via internet bij Bike-Discount in DE.
5.69 euro per bb + 5.95 verzendkosten.

Mvg,
Gert

PS: Foto genomen in "de kuil" in zonhoven waar jaarlijks superprestige cyclocross gereden wordt ...

Afbeelding
Wij hebben mekaar deze week bij Labiecyclette in Lummen gesproken, niet? Dringend een fatbike ride plannen op de Teut, niet? ;-)
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: SPEC FATBOY

Bericht door gho »

Nee dat was ik niet in Lummen. Maar wel een goed idee om eens een fatbike ride te doen op de Teut :-D . Eerst wel volgende zondag de ATB Classic rijden met de fatboy: 100 Km van Scherpenheuvel naar Hapert.
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Info rond de panne strandrace van 30 november. Deze die zouden willen mee doen met hun fatbike zijn er aan voor de moeite. Ik had een mailtje naar de organisatie gestuurd met de vraag of men aan die 'internationale ' strandrace mocht deelnemen met een fatbike. De vlaamse wielerbond verbiedt de fatty's aan de race !!! Jammer het was nie de bedoeling om een klassement te rijden, dat doen de 150 profs wel. Alleen voor de fun met de 1000 andere recreanten een toffe namiddag op het strand hebben.
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

MrSwiss schreef:Info rond de panne strandrace van 30 november. Deze die zouden willen mee doen met hun fatbike zijn er aan voor de moeite. Ik had een mailtje naar de organisatie gestuurd met de vraag of men aan die 'internationale ' strandrace mocht deelnemen met een fatbike. De vlaamse wielerbond verbiedt de fatty's aan de race !!! Jammer het was nie de bedoeling om een klassement te rijden, dat doen de 150 profs wel. Alleen voor de fun met de 1000 andere recreanten een toffe namiddag op het strand hebben.

????
ik heb mij ingeschreven.... dus ik zou niet mogen vertrekken?
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Normaal zal je nie mogen mee doen. Zie hier de mail.

Beste,

Wij hebben uw vorige vraag in verband met de Fatbike doorgespeeld naar Wielerbond Vlaanderen. Deze fiets is niet toegelaten in officiële mountainbikewedstrijden en kan dus niet opgenomen worden in het klassement. We hebben dan ook met de organisatie besloten geen fatbikes toe te laten aan de start.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Mvg



DIENST SPORT
Mike Maenhout | Sportpromotionele medewerker
t/ 058 42 18 20
e/ mike.maenhout@depanne.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DIENST SPORT DE PANNE | Sportlaan 2 - 8660 De Panne | disclaimer: http://www.depanne.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Banner Beach Endurance 2014
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

MrSwiss schreef:Normaal zal je nie mogen mee doen. Zie hier de mail.

Beste,

Wij hebben uw vorige vraag in verband met de Fatbike doorgespeeld naar Wielerbond Vlaanderen. Deze fiets is niet toegelaten in officiële mountainbikewedstrijden en kan dus niet opgenomen worden in het klassement. We hebben dan ook met de organisatie besloten geen fatbikes toe te laten aan de start.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Mvg



DIENST SPORT
Mike Maenhout | Sportpromotionele medewerker
t/ 058 42 18 20
e/ mike.maenhout@depanne.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
DIENST SPORT DE PANNE | Sportlaan 2 - 8660 De Panne | disclaimer: http://www.depanne.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Banner Beach Endurance 2014
Niet fijn..... dan zullen ze men geld moeten terugstorten en gaan we ergens rijden waar we wel welkom zijn. Stom van de organisatie.... dat weren uit de uitslag wil ik nog aanvaarden want ik kom niet voor een klassement maar voor de fun meedoen.
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Krisken »

+1 : 3 weken terug de Fatboy expert gekocht. Eerste TT viel wat tegen : een stuk zwaarder, wat moeten gewoon worden en net wat ziekjes geweest.
Ik heb afgezien en kon moeilijk het aandeel Vd Fatboy hierin inschatten.
Intussen weegt de fiets nog 13kg door tubeless & Carbon inbreng.
Resultaat is dat ik me de laatste 2 TT's ongelooflijk geamuseerd heb en dat ik goed meega met de 29-vrienden.
Man, ben ik content met dat fietsje :drunk: :drunk:
Ik ging mijn klassieke MTB voor de zekerheid houden "om eens af te wisselen", maar hij komt morgen te koop.
Mits een degelijke conditie doe je alles met de FB. :-D :wink:
Plaats reactie