Hardtail of Fatbike of Plus

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Hardtail of Fatbike

Bericht door Frog 075 »

KUBA schreef:
Frog 075 schreef:Een plus fiets zuigt niet vast in de modder!
Net omgekeerd... Je schuift en glijdt er over...
Dus ik lees , 0.0 tractie of grip in de modder ](*,)
Als er veel modder ligt, zal m'n plus fiets zeer zeker niet m'n eerste keuze zijn!
Veel modder: den 29'er, naar mate droger: de + en helemaal droog: de fatbike...
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Hardtail of Fatbike

Bericht door vedet »

Frog 075 schreef:
KUBA schreef:
Frog 075 schreef:Een plus fiets zuigt niet vast in de modder!
Net omgekeerd... Je schuift en glijdt er over...
Dus ik lees , 0.0 tractie of grip in de modder ](*,)
Als er veel modder ligt, zal m'n plus fiets zeer zeker niet m'n eerste keuze zijn!
Veel modder: den 29'er, naar mate droger: de + en helemaal droog: de fatbike...
Maar we wonen is België.

Daarom dat mijn stelling is, Plus of Fattie, prima en dikke fun, voor erbij maar niet als enige fiets.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Hardtail of Fatbike of Plus

Bericht door Ivo L »

Setje lichte 29 wielen in de plus en je hebt 2 fietsen
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Hardtail of Fatbike of Plus

Bericht door Serge R »

Ivo L schreef:Setje lichte 29 wielen in de plus en je hebt 2 fietsen
Mijn gedacht.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Hardtail of Fatbike of Plus

Bericht door spiermassa »

fatbike love it or hate it........maar ik ben er verkocht aan ,rij er de meeste toertochten mee.en ja in de modder gaat ie niegoed....maar rij zowiezo nie gaarne in modder dan neem ik nen oude 26'r uit het kot.Nu ook bezitter van ne 29+ ....trek stache .Super bike combineert beetje voordelen van alle formaten en is ne speelse bike (ook niet voor supersnelheden te halen) .En ja de trek fuel 29 staat daar ook stof te vergaren.

ps bij mantel staat destache nu aan 1500euro en ja da paars is ook mijn ding niet mo ge wordt het gewend
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: Hardtail of Fatbike of Plus

Bericht door BlijDatIkGlij »

spiermassa schreef:fatbike love it or hate it........maar ik ben er verkocht aan ,rij er de meeste toertochten mee.en ja in de modder gaat ie niegoed....maar rij zowiezo nie gaarne in modder dan neem ik nen oude 26'r uit het kot.Nu ook bezitter van ne 29+ ....trek stache .Super bike combineert beetje voordelen van alle formaten en is ne speelse bike (ook niet voor supersnelheden te halen) .En ja de trek fuel 29 staat daar ook stof te vergaren.

ps bij mantel staat destache nu aan 1500euro en ja da paars is ook mijn ding niet mo ge wordt het gewend
Kan ik alleen maar beamen.
Fattie 2 jaar geleden voor de fun gekocht, als extraatje.
29'er staat nu stof te verzamelen, ik rij gemiddeld 2km trager op een TT, maar ik heb me dubbel zo hard geamuseerd.
Het verhaal van de modder klopt ook volledig, baggerstroken zijn een ramp, maar als je een beetje rond een plas kan sturen kan je toch 95% van de TT's mooi uitrijden in Vlaams Brabant en Limburg.
Een van de pluspunten van de fattie vind ik het gemak waarmee je de echt stijle en technische klimmen mee overwint. Op den duur zoek je naar de gekste rijlijnen en je blijft maar boven geraken, voortaan is je eigen spierkracht nog de enige limiet bij een beklimming.
Plaats reactie