voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

​Woensdag ga ik voor de X-bow 29", maar heb er weinig ervaring in, ik ga mij dinsdag correct laten nameten zodat ik de juiste keuze maak , normaal zal dit een M moeten zijn volgens kenners, ik zelf ben 1.78m, bedoeling is dat ik met veel plezier en zonder klachten mijn toertochten kan rijden, ik heb nu een 26" bianchi en mijn handen vallen na 10km reeds in slaap, door de kenners heb ik niet de juiste fiets en dan is mijn houding slecht en dan krijg je dit !

Zodus een nieuwe MTB, en mijn keuze is dus voor de Corratec X-bow 29", maat weet ik dinsdag pas na opmeting mezelf ! Wat denken jullie van deze samenstelling, wat zou jij laten vervangen?

•Frame: X-BOW 29" TCM Carbon Monocoque
•Fork: DT Swiss XMM 29er 100 Double shot taper remote Carbon
•Rear Derailleurs: DT Swiss XMM 29er 100 Double shot taper remote Carbon
•Front Derailleurs: Shimano XTR E Type
•Shifter: Shimano XTR SL-980 Rapidfire Plus
•Brakes: Shimano XTR M985 180/160
•Bottom Bracket: corratec UBBS for Shimano
•Cassette Sprocket: Shimano XTR 11-34
•Chain: Shimano HG94 10 speed
•Rim: zzyzx NEO 29er 32H
•Tyres: Continental Race King 29inch 28x2.2 foldable
•Stem: zzyzx Carbon
•Handlebar: zzyzx Carbon MTB Flat bar
•Grips: corratec Lock on grip
•Seat Post: FSA Aero Carbon Clamp
•Saddle: Selle Italia SLR XP

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Mister No Chaïn »

XTR 10-speed? Is het een tweedehands?
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

Het is een nieuwe maar model 2015, daarom is die zo goedkoop , normale verkoopprijs rond de 4000€ en nu betaal ik 1750€, dat is het verschil, en waar ga ik voor die prijs een nieuwe complete carbon MTB halen,

Voor alle duidelijkheid, hier is hem: http://www.corratec.com/bikes/mountain/ ... -29-sl-xx1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door BertG »

Ik mis nog de crank in het lijstje maar ziet er qua prijs/afmontage zeker wel een goede deal uit. Niks mis met 10 speed trouwens, meer dan voldoende in combinatie met een double crank.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door vedet »

assea schreef:Het is een nieuwe maar model 2015, daarom is die zo goedkoop , normale verkoopprijs rond de 4000€ en nu betaal ik 1750€, dat is het verschil, en waar ga ik voor die prijs een nieuwe complete carbon MTB halen,

Voor alle duidelijkheid, hier is hem: http://www.corratec.com/bikes/mountain/ ... -29-sl-xx1" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee want die is al 11speed en 2014.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Het is inderdaad verre van een 2015 model. Hij is van 2012. al is de afmontage wel degelijk. Een goede voorvork en de 10 speed xtr werkt ook gewoon goed. Maar ik zou dat niet vertrouwen als ze een 2012 fiets verkopen als 2015 model

Ik vraag mij wel af of je wel een Medium moet. Het is afhankelijk van je bouw.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Frakke »

Denk dat zijn beslissing al vast staat aan zijn profiel te zien :P

Zal den deze zijn denk ik.

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 80991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Maar dat is toch niet nieuw? Ik zou nooit zoveel geld uitgeven voor een 2e hands fiets uit 2012. Na al die jaren zijn de onderdelen toch al wat versleten. Of je moet echt goed kijken en weten wat je doet. Overigens moet je wel zeker weten dat de zadelpen niet te kort is afgezaags.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Ik lees nu dat hij 11 Augustus de fiets al heeft gekocht naar eigen zeggen. Het heeft dus weinig zin om hier nog op in te gaan lijkt mij. Gewoon fietsen en genieten dus.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8#p1658228" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

Dag allemaal en bedankt voor de info, klopt wat sommigen hier schrijven dat de fiets via 2de hands is gekocht, maar dit is wel een nieuwe, ik heb hem nog niet gekocht , morgen komt hij binnen en kan ik kiezen tussen een medium of large, indien jullie mij zeggen dat er andere opties zijn, laat het mij dan snel weten want morgen ga ik hem anders halen, ik vond dit een goede deal, en ik vond het niet erg dat het een oudere model is, ik weet niet hoe ze erbij komen dat de fiets van 2012 is, het is gewoon een nieuwe, nog niet mee gefietst, zodus zeg me wat ik moet doen !!! Indien u iets staan heeft of weet staan laat het me weten !!
Plaats reactie