Specialized Epic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Specialized Epic

Bericht door Powerflor »

das 45€ verschil :drunk:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Specialized Epic

Bericht door madskatingcow »

Voila, 't is hierboven gepost ;-)
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: Specialized Epic

Bericht door Marc Vde »

Voor comfort raad ik je geen Epic aan, dat is een competitie beest. Voor dezelfde reden heb ik me destijds een 29er Epic aangeschaft. De Sid Brain heb ik door een gewone Reba vervangen, veel comfortabeler.
Aan de achterzijde werkt de brain goed voor redelijke putten in het parcours, maar kleine schokken worden maar heel erg beperkt gefilterd en dat heb je net nodig bij een zwakke rug. Voor comfort zou ik volgende keer meer in de richting van fully's met een permanent veersysteem gaan zoeken; Speci Camber, Orbea Occam, BMC Speedfox..... bikes testen zou ik aanraden.
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)

Re: Specialized Epic

Bericht door Fulaks »

Van Pelt Bikes in Mortsel (http://www.vanpelt-bikes.be" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft twee prachtige Orbea Occam TR's staan, prachtige fietsen ! Er staat een Large en een Extra Large. Om duimen en vingers af te likken, topmateriaal en zeker een kijkje waard. Ik geloof zelfs dat je die Large als testfiets kan euh... testen.

Ben overigens erg te spreken over deze winkel, eigenaar fietst zelf veel en weet waarover hij spreekt.
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: Specialized Epic

Bericht door frederik_w »

als je een orbea wil vergelijken met een epic zou ik eerder aan de oiz denken dan aan de occam.
en de oiz van mijn maat is idd wel comfortabeler dan mijn epic, maar voelt ook minder "racy" aan
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)

Re: Specialized Epic

Bericht door Fulaks »

frederik_w schreef:als je een orbea wil vergelijken met een epic zou ik eerder aan de oiz denken dan aan de occam.
en de oiz van mijn maat is idd wel comfortabeler dan mijn epic, maar voelt ook minder "racy" aan
Da's absoluut waar, de Occam TR moet je vergelijken met de Stumpjumper FSR, en met die laatste heb ik nog een aantal jaren rondgereden. Voor mensen die comfortabel willen touren en wat reserves willen bergaf, zijn dit prima fietsen. Maar misschien minder voor het vlammen op de TT's :-)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Specialized Epic

Bericht door Beny »

Fulaks schreef:
frederik_w schreef:als je een orbea wil vergelijken met een epic zou ik eerder aan de oiz denken dan aan de occam.
en de oiz van mijn maat is idd wel comfortabeler dan mijn epic, maar voelt ook minder "racy" aan
Da's absoluut waar, de Occam TR moet je vergelijken met de Stumpjumper FSR, en met die laatste heb ik nog een aantal jaren rondgereden. Voor mensen die comfortabel willen touren en wat reserves willen bergaf, zijn dit prima fietsen. Maar misschien minder voor het vlammen op de TT's :-)
De Occam moet je eerder vergelijken met een Camber
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Specialized Epic

Bericht door vedet »

Mark72 schreef: Wil je geen garantie meer, kunnen ze gewoon onderhoud doen aan de demper, maar aan de minibrain kunnen ze niet werken.
Is er een mogelijkheid om gewoon een andere fox of rockshox demper zonder brain te plaatsen?
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Specialized Epic

Bericht door JWP »

Ik heb altijd gedacht dat je de invloed van de brain serieus kunt verminderen door de vork gewoon goed af te stellen op je noden?

Ik heb een terralogic van Fox, niet helemaal te vergelijken, maar toch.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Specialized Epic

Bericht door vedet »

iemand een idee wat de breedste bandenmaat is die in het 29" frame past?
Plaats reactie