Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Reflex »

Als ik met de mtb op de weg wil rijden dan rij ik op de weg. Als ik in het veld wil heb ik mijn ander wielsetje. Ik wil dus echte wegbanden. Ik zal het wel eens testen met een 25mm racebandje want ik ben met name bang voor de lagere BB.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door roger »

dago schreef:ik heb in mijne 26" kader 29"mtb-wielen met koersbandjes
bolt perfect en lekrijden hoort er al eens bij, dan blijft ge daar handig in :lol:
Ik ook met 28mm bandjes van Bontrager,10 000 km en 1xplat,zalig fietsen.Nu voor de winter op de baan met Geax Saguaro,gemiddelde ligt iets lager maar ik win wat kracht bij in deze wintermaanden.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door nothing 's impossible »

Reflex, bezin eer je begint!

Veel baantjes die in de zomer best leuk zijn liggen nu vol rottende bladeren en modder, de kassei ligt soms wel heel glad,...

Er is weinig plezier aan de koersfiets of koersbandjes tegenwoordig!
ALs je nu serieus op je teut gaat is heeft je seizoen de volle 6 dagen geduurd :wink:
Gebruikersavatar
Ken1984
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 15:40
Rijdt met: Grand Canyon AL 29 7.9

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Ken1984 »

En wat is het uiteindelijk geworden :)? Ik twijfel om de rvv (133km) te rijden of met 29er met smallere banden of de koersfiets van m'n pa (zit er niet zo goed op als,op de mtb, lage rugpijn)
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door MC Jo »

Ik rij met deze : http://www.bike2build.nl/product/TR1181 ... -30-33-622" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook in de winter grip! Ook als het nat is nog goed. Volgens mij lekbestendig! En ge kunt al eens een baantje in. Rolweerstand goed!! Grote wielmaat!! Alles wat ge nodig hebt voor woon-werk of voor een rustig ritje op de baan in alle seizoenen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door kawa »

Reflex schreef:Is het dus wel te doen om met 25mm racebandjes te rijden op je 29er? De BB staat niet te dicht bij de grond?
Geen zorgen om maken.

Er zijn er genoeg die racebandjes op hun 26" wielen leggen, en da werkt ook...
Uw bracket komt natuurlijk wat lager, maar niet in die mate dat ge gene bocht meer kunt pakken he..
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Rex007 »

naaaah .....gewoon de banden laten liggen en knallen maar...is ideaal om te trainen wat meer weerstand.
Ben van plan men Oldskool Pantera om te bouwen naar singlespeed en lekkere dikke banden voor op de weg en knallen maar......ben gewoon benieuwd naar het verschil als je dan terug geared gaat rijden en in welke conditie .... Kan alleen maar prestatiebevorderend zijn denk ik zo....
Met smallere banden gaan rijden is met andere woorden het je dus wat makkelijker maken.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Reflex »

Als ik weerstand wil trainen doe ik dit wel op een heuvel of in het veld. Op de weg rij ik voor duurtrainingen waarbij het juist van belang is om op lage hartslag te rijden.
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Rex007 »

Reflex schreef:Als ik weerstand wil trainen doe ik dit wel op een heuvel of in het veld. Op de weg rij ik voor duurtrainingen waarbij het juist van belang is om op lage hartslag te rijden.
Heb je ook een punt mee, ieder zen ding natuurlijk. Maar het is typisch toch dat velen die met de mountainbike op de weg gaan rijden dadelijk de link " MTB op weg = MTB met wegbandjes" gaan leggen.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door De Wreter »

Reflex schreef:Als ik weerstand wil trainen doe ik dit wel op een heuvel of in het veld. Op de weg rij ik voor duurtrainingen waarbij het juist van belang is om op lage hartslag te rijden.
Daarvoor dient de hartslagmeter
Plaats reactie