Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Reflex »

Wat gebruiken jullie om op de weg te rijden? Volwaardige racefietsbanden 23/25mm? Of toch een setje MTB slicks?

Ik zou graag lichtbollende banden monteren op een 29er voor wat wegkilometers. Het liefst met redelijke lekprotectie.

Het zal gemonteerd worden op Bontrager mustang velgen. Volgens mij moeten die wel tegen de hoge druk van een 25mm racebandje kunnen.

Ik dacht aan het volgende:
Schwalbe Ultremo (ZX/DD)
Schwalbe Kojak 1.35

In hoeverre heb je echt last van het laag op de grond staan van je fiets door de racebandjes? Ik wil natuurlijk niet moeilijk moeten doen in de bochten.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door prideandglory1891 »

Ik rij met schwalbe marathon supreme 2.0, met notubes op een crest velg.

Superrrrr stevig, dus lekbestendig en luchtdicht.
Rolweerstand is mss meer dan een koersbandje, maar 't is wel een feit dat dit ook zeer goed bolt en je nog enig comfort geeft ook.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door need for speed »

Reflex schreef:Wat gebruiken jullie om op de weg te rijden? Volwaardige racefietsbanden 23/25mm? Of toch een setje MTB slicks?

Ik zou graag lichtbollende banden monteren op een 29er voor wat wegkilometers. Het liefst met redelijke lekprotectie.

Het zal gemonteerd worden op Bontrager mustang velgen. Volgens mij moeten die wel tegen de hoge druk van een 25mm racebandje kunnen.

Ik dacht aan het volgende:
Schwalbe Ultremo (ZX/DD)
Schwalbe Kojak 1.35

In hoeverre heb je echt last van het laag op de grond staan van je fiets door de racebandjes? Ik wil natuurlijk niet moeilijk moeten doen in de bochten.
deze pakken rijd ge bijna nie mee lek schwalbe durano plus, voor op de notubes heb ze wel moeten uitleuren om ze er makkelijk op te leggen nog een tip steek er latex binnenbanden op draait beter een is iets comfortabel
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Reflex »

Een 2.0 band heeft wel een erg hoog gewicht en hoge rolweerstand, daarom zou ik liever de Kojak nemen of een echte raceband.

Is het dus wel te doen om met 25mm racebandjes te rijden op je 29er? De BB staat niet te dicht bij de grond?

Is het mogelijk de racebanden tubeless te leggen?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door prideandglory1891 »

Reflex schreef:Een 2.0 band heeft wel een erg hoog gewicht en hoge rolweerstand, daarom zou ik liever de Kojak nemen of een echte raceband.

Is het dus wel te doen om met 25mm racebandjes te rijden op je 29er? De BB staat niet te dicht bij de grond?

Is het mogelijk de racebanden tubeless te leggen?
600gr.
Bolt verwonderlijk goed.
Bij een raceband boet je veel in qua lekbestendigheid.
En als 't toch maar om op de weg te rijden is, boeit gewicht me niet. Platrijden daarentegen...

Trouwens, op men niner (met lefty, +-10.3kg) rij ik (op vlak parcours) ongeveer 1.5km/h trager met die banden dan met de koersfiets.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door need for speed »

prideandglory1891 schreef:
Reflex schreef:Een 2.0 band heeft wel een erg hoog gewicht en hoge rolweerstand, daarom zou ik liever de Kojak nemen of een echte raceband.

Is het dus wel te doen om met 25mm racebandjes te rijden op je 29er? De BB staat niet te dicht bij de grond?

Is het mogelijk de racebanden tubeless te leggen?
600gr.
Bolt verwonderlijk goed.
Bij een raceband boet je veel in qua lekbestendigheid.
En als 't toch maar om op de weg te rijden is, boeit gewicht me niet. Platrijden daarentegen...

Trouwens, op men niner (met lefty, +-10.3kg) rij ik (op vlak parcours) ongeveer 1.5km/h trager met die banden dan met de koersfiets.
als ge nie wilt lekrijden
http://www.conti.nl/fietsbanden/grand-p ... onderheden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.schwalbe.nl/nl/nl/suche/prod ... uktgruppe=" onclick="window.open(this.href);return false;

een toch nog wa fietseplezier hebben
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door need for speed »

Reflex schreef:Een 2.0 band heeft wel een erg hoog gewicht en hoge rolweerstand, daarom zou ik liever de Kojak nemen of een echte raceband.

Is het dus wel te doen om met 25mm racebandjes te rijden op je 29er? De BB staat niet te dicht bij de grond?

Is het mogelijk de racebanden tubeless te leggen?
http://www.notubes.com/Road-Tires-C56.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door _alain_ »

Leg een setje 32mm semislick cyclocross bandjes op je huidige wielset.
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door fucalot »

_alain_ schreef:Leg een setje 32mm semislick cyclocross bandjes op je huidige wielset.
x2
kan je nog wat onverhard raggen ook, heb ook spijt dat ik mijn setje verkocht heb, zeker met dit weer
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Racebanden of toch smalle mtb banden voor op de weg?

Bericht door Reflex »

Ik zal er zeker naar kijken. Enkel vraag ik mij nog steeds af of de speling met de BB nog voldoende zal zijn. En of de bandjes tubeless te leggen zijn.
Plaats reactie