WELKE STUURBREEDTE????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

mijn stuur is even breed als mijn ego, 68cm that is!! wil niks anders meer!! meer controle en meer hefboom als het eens echt bergop gaat!!
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

om men singlespeed is een breed stuur ( rij met een jones H bar ) zeer belangrijk , vooral als ik uit het zadel moet voor een zware klim , werkt als een hefboom :-D
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Bericht door Rolla »

Beetje experimenteren tot je de goede breedte gevonden hebt... :-D

Afbeelding
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Bericht door mud devil »

skitterend!!!!!!!! :P :P :P :P :P :P :P :P
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: WELKE STUURBREEDTE????

Bericht door smokey_fluppe »

om nog eens een oud topic nieuw leven in te blazen :-D
had 3 maand geleden een nieuwe 29er gekocht met stuur van 720mm,
ik kwam van een 29er met stuur 660mm.
Wel na 3 maand sukkelen met stevige nekpijn heb ik mn stuur laten inkorten naar 660 en de pijn is over.
Waar ik mee wil zeggen, het kan soms ook voor andere redenen goed of minder goed zijn een breed stuur :wink:
marc1201
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 21 jun 2013 14:52
Rijdt met: Cube Reaction C:62 Carbon&white

Re:

Bericht door marc1201 »

gilbo schreef:
zwolle schreef:leg ons leken eens uit waar en hoe we onze remmen moeten zetten :-D
Handgrepen vastnemen zoals het moet, remmen naar binnenschuiven tot ge met uwe wijsvinger (en alleen die!) het uiteinde vd remgreep kan klemmen, dus de grootste hefboom/minste kracht uitoefenen. Kijk eens naar Schurter op de foto, dan word alles duidelijker..

:P
Ik voel mij toch beter met twee vingers op mijn remgreep ze, kan dan met meer kracht remmen dan met één vinger..En da's weer zoiets wat voor iedereen persoonlijk is.
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: Re:

Bericht door ktm boy »

marc1201 schreef:
gilbo schreef:
zwolle schreef:leg ons leken eens uit waar en hoe we onze remmen moeten zetten :-D
Handgrepen vastnemen zoals het moet, remmen naar binnenschuiven tot ge met uwe wijsvinger (en alleen die!) het uiteinde vd remgreep kan klemmen, dus de grootste hefboom/minste kracht uitoefenen. Kijk eens naar Schurter op de foto, dan word alles duidelijker..

:P
Ik voel mij toch beter met twee vingers op mijn remgreep ze, kan dan met meer kracht remmen dan met één vinger..En da's weer zoiets wat voor iedereen persoonlijk is.
Natuurlijk is dit iets persoonlijk,maar met 1 vinger remmen kan perfect,kijk maar naar de mensen die met mx en enduromotoren rijden,trouwens de sterkste vinger van je hand is de pink
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: WELKE STUURBREEDTE????

Bericht door jupke »

smokey_fluppe schreef:om nog eens een oud topic nieuw leven in te blazen :-D
had 3 maand geleden een nieuwe 29er gekocht met stuur van 720mm,
ik kwam van een 29er met stuur 660mm.
Wel na 3 maand sukkelen met stevige nekpijn heb ik mn stuur laten inkorten naar 660 en de pijn is over.
Waar ik mee wil zeggen, het kan soms ook voor andere redenen goed of minder goed zijn een breed stuur :wink:
Mijn nieuwe fiets had ook een stuur van 72cm, na het even aan te zien toch besloten om het toch in te korten, nu staat het zoals op mijn vorige fiets, 65 cm.
Plaats reactie