opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

All right. Morgenmiddag vertrekken we (ik en k2) vanuit bergerven richting opitter.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik zal er vanaf pakweg acht uur tot even voor de middag zijn met hak, hark borstel én zaag om jullie aan en/of opmerkingen te aanhoren :lol:
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Wij vertrekken rond half 2 vanuit bergerven.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Angelo. schreef:Wij vertrekken rond half 2 vanuit bergerven.
Als ik niet naar een verjaardagsfeestje moest gaan kwam ik ook af...

Ga er van de week eens kijken.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Fijne rit deze middag. Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Het bos ligt er in het prachtige zonnetje perfect bij. De tracks zijn wel zwaar maar voor de ervaren mtb-ers zoals jullie zijn kan dat geen belemmering zijn.

Jullie zullen zien dat ik "bovenop de grindkuil" 2 extra wegen heb gemaakt. 1 ervan geeft halverwege doorsteek naar de achterzijde van de grindkuil. Om deze doorsteek naar het crossterrein beter af te werken moet ik eens met een schop ter plekke gaan en meer open maken. Dat zal één van komende avonden wel gebeuren. Daarna zal ik ook proberen aan de voorzijde en betere uitweg te maken waardoor onze mtb-speeltuin veel groter zal worden.

Het tweede gemaakte paadje lust naar de achterzijde van het bos waardoor je linksaf terug kan inspringen via het single trackje langs de weiden en rechtas de dreven in het kweekbos kan oprijden en zo de andere tracks via de bovenzijde kan bereiken. alles wordt duidelijk als je de wegjes beetje links en rechts met elkaar gaat verbinden. In toaal heb ik in die zone zo'n 3 km trackjes gelegd. Gespreid over de helling vanaf t voetbalterrein tot nét voorbij de oude grindkuil ( crossterrein)

Ik heb de nieuwe wegjes zelf nog niet kunnen rijden want ben van half acht vanmorgen tot nu in de weer geweest om het open te krijgen.

Namiddag kan ik er niet bij zijn. Moet naar een Olense klant die open bedrijvendag heeft en er beetje op staat dat ik mijn hoofd eens laat zien.

Veel plezier en ik hoor 't wel of t gelukt is.

( en waar er nog kan verbeterd worden :oops: )
der jan
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 20:32
Rijdt met: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Bericht door der jan »

ben er voormiddag weeral is gepaseert maar moet zeggen het beste was er bij mij echt af ( had al 45km en net geslapen snachts (wk) ). en moet eerlijk zijn heb er wat rondgehaspelt. maar is wel knap gemaakt maar ik vrees wel dat er nog wa kapot gereden gaat worden door de boswerkers. Ohja kwam daar de boswachter tegen(met zen eco vervuilende jeep ) man man die keek lelik naar mij....
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Je hebt daar serieus werk geleverd =D> =D> =D> . De paadjes bollen voor het moment inderdaad nog heel zwaar. De flow zit er nog niet helemaal in. Maar petje af voor al dat werk daar.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

@ der jan: aan de kant van de oude kiezelgroeve gaan de boswerkers niet meer komen. Ze vernielen momenteel alle paadjes tussen voetbalterrein en kiezelgroeve maar als het hout uit de bos weggehaald is kan dat makkelijk terug in orde gezet worden. Het gaat meestal maar om het wegslepen van de takken uit de boomtoppen. Diene boswachter heb ik nog niet gezien... Maar goed ook :oops:


@angelo: die nieuwste paadjes zijn inderdaad nog te vers om goed te bollen. Die kosten een beetje energie van de mtb-er om te overwinnen. Dat is kwestie van een paar keer erover te rijden en dan tussendoor terug te harken zodanig dat het mulle spul weg is en de onderlaag te voorschijn komt. die afdalingen beginnen nu al vaster te worden. Momenteel weten ook te weinig mensen die paadjes liggen dus is er te weinig verkeer. Zal eens voor een paar wegwijzerkes zorgen misschien..

Dat zal ook zijn tijd nog nodig hebben en met de winter voor de deur zal dat wel in orde komen want ik ben van plan deze nieuwe paadjes elke 2 weken of zo zuiver te vegen.

Enfin, fijn dat jullie ze al beetje testen !
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik ga dadelijk eens kijken in dat Opitterbos....
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Maar goed dat gisteren de kabouters er met een handzaag doorheen gegaan zijn waardoor de doorstroming al sneller is geworden :P

Hopelijk ondervind je op de dreven niet te veel hinder van de gekapte bomen. Het wordt tijd dat deze opgeladen worden want nu is het geen doen. Aan de kant van de grindkuil hebben ze gelukkig al gedaan. Daar kan je lekker lusjes rijden. Goed voor de paadjes. Die ga ik straks nog eens vrij maken van losgereden spul denk ik.
Plaats reactie