opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Sinds een maandje ben ik in "opitterbos" wat extra singletrackjes aan het hermaken, onder andere gebruikmakend van de sporen die de grote boswerkmachines achterlaten.

Ee werkzone is gelegen in de boskant die begint aan het voetbalterrein van Opitter en loopt tot de aansluiting met het fietspadennetwerk in solterbos. Helverwege is er een oude grindkuil waar er diverse korte technische stukjes zijn gemaakt. die zijn heerlijk met elkaar te verbinden en af te wisselen met wat normale veldwegen, zowel bovenop als onderaan deze zone. Overal op die helling zijn er mogelijkheden om doorsteken te maken. Die gelegenheden ga ik gebruiken om wat extra paden te maken.

Momenteel is het wachten tot de houthakkers hun kaphout komen opladen om er dan een laatste patat op te geven om nog enkele lekker lange doorsteekjes te maken. Ik weet dat er wat lokale rijders op dit forum zitten want ze zijn reeds bij me gestopt.

Enkelen ervan hebben me zelfs gezegd dat ze nog mooie doorsteken wisten. Bij deze dus de vraag om me even te contacteren via pm om eventueel af te spreken om me de doorsteen te wijzen en/of me eventueel te helpen. Ik ga meestal op zaterdag- en zondagvoormiddag. en dit nog pakweg 2 à 3 weken.

Ik wil het hoe en waar ik ga "tracken" om bekende redenen wel low profile houden. 8)

Ik hoor het graag. Ook andere suggesties zijn welkom! Mersie

René
Laatst gewijzigd door glimburger op di 21 sep 2010 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Ik ben deze middag eens langsgereden. (alweer ff geleden) Heb met spijt de schade van de boswerkmachines gezien aan polismolen en veel singletracks zijn stuk in een ander bos dat ik normaal doorkruis voor naar bergerven te rijden.

Knap werk daar aan het voetbalveld. =D>
Een eindje verderop (oude kiezelgroeve mss ? don't know) zijn er ook nieuwe tracks aangelegd, maar sommigen hiervan zijn toch behoorlijk technisch vond ik :oops:

Respect dat ge er zo werk van maakt
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Later, zal dit bos zo heten: GLIMBURGERBOS...
Je wordt een BL man !!!!
:wink:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Voila, maar even een foto van de topokaart omdat meerdere mensen vragen waar de stukjes juist liggen.

De rode weg bovenaan links in de foto is de verbindingsweg tussen Neerglabbeek en Opitter. De "trackjeszone" ligt tussen de rode pijlen. De bovenste pijl is aan het voetbalterrein van Opitter ( N51 06.730 E5 38.359) . De onderste pijl is bij doorsteek naar het fietspadennetwerk (N51 06.375 E5 39.018). De oranje zone is de oude grindkuil. In die directe omgeving zijn een aantal technische lusjes die met elkaar kunnen verbonden worden.

Doorheen gans die zone ontstaan spontaan een aantal nieuwe paden. Feel free om ze te komen ontdekken! Op termijn zal zich wel uitwijzen welke van de open gemaakte paden blijvers zullen worden en welke terug zullen dichtgroeien.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MX DUDE
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 20:24

Bericht door MX DUDE »

Misschien kom ik morgenavond na het werk ook wel eens naar opitter gereden,kom daar eigenlijk veel te weinig in het bos... 8-[
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Kunnen we anders zaterdag eens die kant uit ?
Liefst namiddag
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Wanneer kan ik daar komen fitsen onder begeleiding ?
Ik heb geen oceaan aan tijd, eerder een zee..laat iets weten.
In de voormiddag volgende week (dinsdag, donderdag ...
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

@ spook

Gaat gij anders in mijn plaats wat "werken" ?
Zal ik 1/5 gaan, alhoewel mss is 1/10 nog beter :wink:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

MX DUDE schreef:Misschien kom ik morgenavond na het werk ook wel eens naar opitter gereden,kom daar eigenlijk veel te weinig in het bos... 8-[
Ik ga er nog 1 lekkere bochtige afdaling maken en dan hoop ik tegen de klok van zes uur ook eens even deze stukken zelf te kunnen rijden. Misschien ontmoeten we elkaar wel ergens in die zone.

Als je van uit het fietspadennetwerk langs die oude single track langs de weide komt dan kan je nu links naar boven waar dat bos gans gekapt is. Ik heb er het rechter spoor op de helling opgekuist en een opvolgend paadje aangemaakt. Dat is zo ongeveer waar die pijl rechtsonder op de foto is. Daar zit ik ook in de late namiddag. ( Tenzij ik verzeild geraak op de openingsreceptie van het nieuwe opitterplein)
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

endorfin schreef:Kunnen we anders zaterdag eens die kant uit ?
Liefst namiddag
Ok voor mij. 14u in Bergerven?
Plaats reactie