opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: opitterbos trackjes

Bericht door Wacky-S »

glimburger schreef:... Het is er trouwens OOK verboden voor wandelaars. ...:-D
Hier kan ik mij ook volledig in vinden, sommige gebieden zijn idd kwetsbaar en daar moeten we ook uitblijven.
Maar als ze beginnen met paden enkel toegankelijk voor wandelaars te maken, voel ik mij niet genoodzaak om gevolg te geven aan die bordjes...
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: opitterbos trackjes

Bericht door SusXT »

glimburger schreef:
Het gevarenteken is er niet voor niets... Maar de afdalingen zijn goed te doen als men een beetje basistechniek heeft.
Afbeelding
In twee richtingen gepijld... Precies wel ervaren wandelaars die de route hebben gemaakt.
Goed dat we Glimburger zijn paadjes nog hebben :wink:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Als je aan het voetbalplein naar boven gaat en aan deze paal linksaf gaat kan je via een leuk rechts draaiend lusje ook goed boven geraken. die klim rij ik zelf al jaren zonder veel problemen.

Verder maak ik dat de momenteel opschietende jonge eikenpiemels 1 jaar kunnen doorgroeien zonder de storende zijtakken en zo her en der "tunnels" vormen. Komt helemaal goed voor de winter :-)

onderstaand.... ( Bron: Het belang Van limburg)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: opitterbos trackjes

Bericht door Edlisjas »

glimburger schreef:Als je aan het voetbalplein naar boven gaat en aan deze paal linksaf gaat kan je via een leuk rechts draaiend lusje ook goed boven geraken. die klim rij ik zelf al jaren zonder veel problemen.

Verder maak ik dat de momenteel opschietende jonge eikenpiemels 1 jaar kunnen doorgroeien zonder de storende zijtakken en zo her en der "tunnels" vormen. Komt helemaal goed voor de winter :-)

onderstaand.... ( Bron: Het belang Van limburg)
Afbeelding
Het is misschien veel gevraagd maar is het mogelijk om een extra lus te pijlen/markeren over de paadjes van "jouw" bos? Ik ken de weg daar absoluut niet.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Het is absoluut mijn bos niet hé. ik heb puur de natuur een beetje ene handje geholpen waardoor er terug doorgang mogelijk werd :lol:
Ik denk dat het niet mag. Normaal gezien wijzen de meeste paadjes zichzelf wel uit als je eenmaal in die regio boven het voetbalterrein van Opitter bent. Gewoon een keer het veldwegje links van het voetbalterrein oprijden. ( nu met gele bloso pijltjes) Dit wegje is feitelijk de scheiding tussen aan de linkerzijde de velden en aan de rechterzijde het bosje op de helling. Die veldweg is pakweg 2 kilometer lang. Aan de rechterzijde kan je dan her en der de paadjes vinden. Fout rijden kan bijna niet, ze komen allemaal op één of andere paralelweg terecht.
stefbikefuji
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 01 feb 2014 00:01
Rijdt met: Fuji slm 1.1. Dartmoor hornet

Re: opitterbos trackjes

Bericht door stefbikefuji »

Gisteren de duinengordelroute gereden (geeuw). Vertrokken aan het zavelbos en dan de 2 routes in een acht- vorm gedaan. Heb voor mezelf de uitdaging aangegaan om hem zonder te schakelen( dus single speed) te rijden wat goed te doen was(avs 23km/u). Zoals verwacht een snelle vlakke route, bij momenten met een sadistisch kantje(vooral het gedeelte zavelbos en oppiterbos). Een kind laat je niet los in Disneyland met de boodschap dat het nergens op mag!!!! Doe mij maar de singletracks.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Nu mét meetingpoints langs de paadjes =D>

Afbeelding
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Zonet terug van een stukje onderhoud van de paadjes. Het gedeelte aan de nieuwe paalplaats met de doorsteek is terug doornenvrij en dennenappelvrij. In de loop van de week ga ik de stukjes aan het bankje fatsoeneren ( de lange braamtakken wegdoen)

Afbeelding
Ynnck1
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 jul 2015 22:03
Rijdt met: Ghost Tacana 5 '16

Re: opitterbos trackjes

Bericht door Ynnck1 »

Fijn om te zien dat deze routes zo goed onderhouden worden!
Ik heb beide routes gedaan deze week en als beginnende mtb'er vond in de blauwe route ineens een stuk uitdagender! Toffe routes en hopelijk wordt het snel nog uitgebreid!
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: opitterbos trackjes

Bericht door glimburger »

Momenteel worden de bossen waarin de paadjes liggen weer bezocht door de houthakkers met hun grote machines.
Hierdoor zullen een aantal paadjes weer tijdelijk verdwijnen onder hun restafval.
Natuurlijk ga ik proberen ze in ere te herstellen én er wat andere bij te maken als de rust is teruggekeerd. :-D
Plaats reactie