Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
weetabix
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 20:16
Rijdt met: Ene met dikke banden

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door weetabix »

Vandaag Olloy sur Viroin, vrijdagavond Sint Job!
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

Sint Job als er niet teveel regen meer uitvalt.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door StrammerMax »

Ik kreeg een berichtje van een biker met de vraag waar de gele pijltjes op de bomen in de bossen van Stabroek van afkomstig zijn. Zonder details van hoe ze er uitzien. Ik weet dus niet of het van die slordig op de bomen geschilderde pijlen zijn zoals ze een aantal jaren geleden daar stonden of van die kleine gele pijltjes die daar indertijd ook soms hingen, vermoedelijk van een wedstrijd. Ik woon op dit ogenblik in Hoogstraten en kom dus zo goed als nooit meer daar in de bossen, dus ik kan zelf niet gaan kijken.

Deze biker is geïnteresseerd in GPS-tracks van ritjes daar in de bossen want kent er zijn weg niet. Zijn er mensen die zo'n tracks hebben? Misschien rubber-12 en Mtbiker van Berendrecht? Als jullie daar 's avonds nog rondjes rijden in de bossen, kunt ge dat ritje misschien eens op GPS registreren? Of zijn er GPS-tracks van tochten in Woensdrecht en omstreken?

Ik heb de vraag ook al via mail gesteld aan de Papegaaien Dennis en Davies.

Ik heb voorlopig mijn terrein een beetje verlegd naar de tochten hier in de streek, ook tot over de grens in Chaam en zelfs tot de omgeving van Tilburg, zoals Hilvarenbeek, Esbeek, Hoge Mierde, de grensstreek rond Poppel. Daar zijn ook tochten met heel veel bos zoals door de landgoederen De Utrecht en Gorp en Roovert. Kapellen en Wouwse Plantage deze keer links laten liggen. De toertocht vanuit Non Plus Ultra kom ik waarschijnlijk wel rijden en ik zou ook graag nog eens de toertocht van Wouw rijden. Die heb ik al een keer of twee laten passeren ten voordele van iets anders. Er zijn rond deze tijd zo veel toertochten te rijden op zondag dat het soms moeilijk kiezen is! Vorige zaterdag heb ik wel de nachttocht van de Mellowbikers in Bergen-op-Zoom gereden, vanuit de gloednieuwe StayOkay.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

Gele pijltjes? Geen idee. Ik heb ze nog niet gezien. Maar het is een paar weken geleden dat ik daar in de bossen nog ben gaan rondhossen.
Tracks van de omgeving heb ik met hopen. De meeste toertochten van de vorige jaren zijn op GPS opgenomen.

Chaam is een streek die me best meeviel.
De tochten in de omgeving heb ik wel zo'n beetje gezien, alhoewel Essen vorig WE niet slecht was.
yvesw
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 jan 2013 19:39
Rijdt met: Kona Unit (Singlespeed) + Kona Nunu

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door yvesw »

wij noemen dit de "fluo route", dus gele fluo pijlen.
prachtige route, ongeveer 18 km, het is wel opletten, sommige pijlen zijn wel moeilijk te vinden
vandaag nog gereden :
https://connect.garmin.com/modern/activity/945368501" onclick="window.open(this.href);return false;
als iemand deze eens met mij wil rijden kan je altijd pb sturen.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

Is dat de groene pijlen route van vroeger?
Gebruikersavatar
weetabix
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 20:16
Rijdt met: Ene met dikke banden

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door weetabix »

Strammer, de kiekenkraam aan de Putse grens begint u toch te missen.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door StrammerMax »

Ja, na de nightride van Bergen-op-Zoom ben ik langs Putte naar huis gereden (met de auto). Het is daar op de grens wel erg veranderd met die nieuwbouw. Ik heb ooit eens gezien dat het kraam meer naar achter stond toen de werken daar bezig waren. Volgende zondag 22-11-2015 ga ik waarschijnlijk naar Woensdrecht Non Plus Ultra. Als ik er aan denk zal ik via Putte even passeren langs mijn huis en dan een kip kopen om 's avonds op te peuzelen.
remco1985
Mountainbiker
Berichten: 462
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 20:24
Rijdt met: cube reaction gtc sl

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door remco1985 »

Gestolen : cube reaction gtc sl ,
deze is op 02/12/2015 gestolen te brecht op de parking van hubo ergens tussen de late namiddag en 18 u .

enkele kenmerken van de fiets zijn andere zadelpen en zadel , ritchey wcs bar ends , en rode boutjes voor de bidonhouder , en xt klikpedalen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door StrammerMax »

weetabix schreef:Strammer, de kiekenkraam aan de Putse grens begint u toch te missen.
Zondag 17-01-2016 heb ik er na lange tijd nog eens een bezoek gebracht! Ik reed de toertocht van 14 in 't uur en deed die naam alle eer aan. Meer dan 14 in 't uur kon ik er niet uitpersen! Ik ben dan ook als laatste weer aan de Walkant gearriveerd en kreeg daarom een extra service van twee mannen. Het is te zeggen, mijn bike werd door de twee mannen van de bikewash tegelijk schoongespoten. Na de rit heb ik mij vergrepen aan een kippetje! Een gebraden wel te verstaan. Van het kraam op de grens in Putte-Kapellen! Dat was lang geleden! Het was een mooie rit, eentje die enkele knappe stukken in de bossen van Bergen-op-Zoom combineert met de zandheuvels van Huijbergen. Ik heb deze toer al meermaals gereden, maar vermits ik er danig veel rijd, kon ik er mij bij aanvang niet veel van herinneren. Een mooie zondag beleefd met een knappe rit, een ijskoude winterzon, plezier beleefd aan enkele korte ontmoetingen onderweg en een gebraden kip opgepeuzeld! Wat moet een mens nog meer hebben?

Een uitgebreid verslag van deze belevenissen is hier en hier te lezen!

Remco, join de club der bestolen bikers! Mijn lieveling werd in januari 2011 gestolen in Hoogerheide! Nooit nog wat van vernomen...

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
Plaats reactie